يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : 22727

ارشاد قم از انجمن‌های هنری استان قم حمایت ویژه می‌کند

قم نيوز : قم نیوز:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: متاسفانه به هنرمندان و هنر استان آن طور که باید و شاید توجه نشده است که برای حمایت بهتر در حال بررسی وضعیت موجود هستیم و جلسات مختلفی را بویژه با انجمن های هنری استان برگزار کرده ایم.
ارشاد قم از انجمن‌های هنری استان قم حمایت ویژه می‌کند
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد قم، حجت الاسلام عبدالرضا ایزدپناه در دیدار با حجت الاسلام شهرستانی در سخنانی مشکلات هنر و هنرمندان در استان قم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: متاسفانه به هنرمندان و هنر استان آن طور که باید و شاید توجه نشده است که برای حمایت بهتر در حال بررسی وضعیت موجود هستیم و جلسات مختلفی را بویژه با انجمن های هنری استان برگزار کرده ایم.

وی رتبه و جایگاه فرهنگ و هنر قم را نسبت به دیگر نقاط کشور ویژه برشمرد و افزود: متاسفانه پس از جدا شدن قم از اراک، رتبه تشکیلاتی استان قم همچنان رتبه سوم است که در حال پیگیری هستیم تا برای حمایت بهتر از هنر استان، رتبه تشکیلاتی قم را به رتبه اول ارتقا بدهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در رابطه با وظایف متولیان فرهنگی نظام در برابر هنرمندان گفت: وقتی هنر در خدمت اهداف نظام قرار می‌گیرد که هنرمند جایگاه و شأن و منزلت خودش را پیدا کند؛ ما موظفیم استعداد هنرمندان را شناسایی کنیم و بستر رشد، آموزش و بالندگی‌اش را فراهم سازیم و حتی برای عرضه آن‌ها به مشتریان نیز نمایشگاه‌ها و ساز و کار لازم را ببینیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی گفت:‌ حرکت شما در جهت استفاده از هنر در خدمت‌رسانی بسیار ستودنی است نمونه آن راه اندازی و فعالیت شبکه جهانی هدهد و کارهای دیگر است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjaae8.uqe88zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محمد مهدی احمدی
باسلام و احترام .برای دوستان ملیله دوزی منجوق دوزی و بسیاری از این قبیل هنرها که البته بسیار زیبا هم هستند یا فقط فیلم و سینما و نویسندگی و نقاشی را هنر بحساب میآورند.و اولویت بیشتری دارند.لطفا صریح و شفاف بگوئیدبرای هنرمنبت تا امروز چه کار کرده اید؟چرا کاری نمیکنید واقعا؟هنر باید چه باشد و چه خدمتی به جامعه بکند بیش از این تا مسئولین کاری بکنند؟اطلاع رسانی و پیگیری مسئولین ارشاد وصنایع دستی و بیمه قم بسیار ضعیف (تقریبا در حد صفر)میباشد.بسیاری از منبت کاران مظلوم وفقیر استان قم(حدود٤٠٠٠نفر) به دلیل بی کفایتی مسئولین وقت و عدم رسیدگی با مشکلات زیادی مواجه شدند و این هنر گرانقدر و اصیل را که خدمات زیادی به صنعت چوب و مبلمان کرده است،رها کرده اند و مشغول شغلهای کاذب مثل سیگار فروشی و مسافر کشی و.... (حتی فروش مواد مخدر)شده اند.لطفا واقعا پیگیری و رسیدگی کنید.بنده از سال79 منبت کارم ودرسطح بسیار بالایی دراین شاخه فعال هستم و تقریبا بیشتر طرح های مبلمان و سرویس خواب استان قم و چند استان دیگر از آثار بنده هست. اما متاسفانه هیچ بیمه یا مدرک معادل هنری یا درجه هنری یا رسیدگی و حمایت و نظارتی از طرف مسئولین نداشته ام وبه هر سازمانی مراجعه کردم جوابی نشنیدم که گره ای باز کند و حد اقل قانع کننده باشد.برای من اگر کاری نکردید مهم نیست اما هنر منبت در آستانه نابودیست و میشود گفت ما نسل آخر این هنر هستیم(تقریباکمتر از50نفر)،نجاتش دهید.با تشکر