دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب : 22751

کتاب‌هایی ویژه هنگام و پس از ظهور امام زمان(عج) تالیف شود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: کتاب‌هایی که هنگام و پس از ظهور تالیف شده، بسیار اندک است که باید در این زمینه نیز با همت بیشتری وارد شد و توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
کتاب‌هایی ویژه هنگام و پس از ظهور امام زمان(عج) تالیف شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی بعد از ظهر امروز در دیدار با رئیس و پژوهشگران موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) با اشاره به فعالیت‌های این موسسه اظهار کرد: فعالیت‌های گسترده‌ای از سوی این موسسه انجام شده که در جریان آن قرار گرفتم.

وی خاطرنشان کرد: شیعیان بر اساس روش خود به مسئله ظهور امام زمان(عج) معتقد هستند و دیگران نیز به مسئله بر اساس اعتقاد خود معتقد هستند که از جمله آنها می‌توان به اهل تسنن اشاره کرد که روایات درباره حضرت مهدی(عج) را در قالب کتابی گردآوری کردند.

وی با بیان اینکه حتی مردم شام در دوران ائمه اطهار(ع) به مسئله مهدویت آگاه بودند گفت: امام سجاد(ع) در معرفی خود می‌گوید که امام مهدی(ع) از خاندان ماست.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسئله مهدویت دارای سه مرحله است گفت: پیش از ظهور، هنگام ظهور و پس از ظهور از جمله مراحل مهدویت است که البته بیشترین فعالیت در زمینه پیش از ظهور انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی که در زمینه دو مرحله دیگر یعنی هنگام و پس از ظهور تالیف شده بسیار اندک است که باید در این زمینه نیز با همت بیشتری وارد شد و توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه این تصور نادرستی است که برخی بیان می‌کنند باید فساد همه مکان‌ها را فراگیرد تا ظهور امام زمان(عج) صورت گیرد گفت: خداوند در دو آیه مبنی بر اینکه باید عبادالصالحون از زمین ارث ببرند خلاف این موضوع را اثبات می‌کند بنابراین باید مردم عامه و خواصی که عوامانه فکر می‌کنند، از این اشتباه خارج شوند.

وی با تاکید بر جلوگیری از این گونه سوء استفاده‌ها گفت: اینکه برخی افراد می‌آیند و می‌گویند که فرزند امام زمان یا نائب زمان است چیزی جز سوء استفاده نیست بنابراین باید در این زمینه اقدامات لازم در زمینه روشنگری صورت گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به فعالیت برخی از مدعیان دروغین مهدویت و افرادی که خود را وکیل امام زمان معرفی می‌کند ادامه داد:‌ دشمنان در این زمینه توطئه کرده و حتی سعی می‌کنند که شکل خرافه به مهدویت بدهند زیرا می‌دانند اگر مذهب و دین با خرافات آمیخته شود ارزش خود را از دست می‌دهد.

وی تصریح کرد:‌ افراد باید به این نکته آگاه باشند که تنها با دعا و توسل، امام زمان(عج) ظهور نمی‌کند بلکه باید پیرو امام زمان باشند و به گونه‌ای امام زمان پسند رفتار کنند.

وی مسجد جمکران را کانون مشتاقان و عاشقان امام زمان(عج) ذکر کرد و افزود: این مکان مناسبی برای توجه به امام زمان(عج) است در صورتی که از آسیب‌ها و آفات آن جلوگیری شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: نمازی که در این مسجد اقامه می‌شود، دارای مستندات است بنابراین باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه ما باید همیشه سر سفره امام عصر باشیم عنوان داشت:‌ هر کس تا اندازه‌ای که در توان و ظرفیت او است باید در راه امام زمان(عج) برای خوشنودی ایشان گام بردارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgqu9x.ak9xn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما