دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : 22792

محبت بدون شناخت از اهل بیت(ع) نمی‌تواند انسان را سعادتمند کند

قم نيوز : قم نیوز:آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه قلب انسان مرکز درک معارف اسلامی است و انسان باید از این نمعت الهی استفاده کند گفت: محبت بدون شناخت از اهل بیت(ع) نمی‌تواند انسان را سعادتمند کند.
محبت بدون شناخت از اهل بیت(ع) نمی‌تواند انسان را سعادتمند کند
به گزارش قم نیوز، آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان یگان ویژه و روسای گزینش استان‌های نیروی انتظامی با اشاره به اینکه معصومین مسیر سعادت و پیشرفت جامعه بشری را مشخص کرده اند اظهار کرد: معصومین خود را به کارهای عهادی سفارش می کردند و این نشان دهنده این موضوع است که مد نظر معصومین نبوده که از مردم دور شوند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی از بزرگان در مراسمی که نام خداوند در آن برده می شود از خود بی خود می شوند خاطر نشان کرد: این نشان دهنده درجه ایمان بالای انسان ها است و این موضوع در مورد حضرت یحیی صدق می کند.

وی با اشاره به اینکه پیغمبر که نخستین نخبه عالم امکان بود و سخنان وی تاثیر زیادی داشت می‌بینیم در جلسه ای که موعظه می‌کنند کسانی مانند سلمان فارسی و ابوذر چار تحول می‌شوند ولی بر روی ابوجهل هیچ تاثیر ندارد و همیشه نیز به کینه توزی علیه پیامبر می‌پرداختند تصریح کرد: برای دست یابی به معرفت الهی کنار زدن پرده های جهل مفید است و در این مسیر باید همه تلاش خود را بکار ببریم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در آیه‌ای به پیامبر می‌فرماید: «خدا کسی است که گوش، چشم و دل را به انسان داده است»، علمای بزرگ اخلاق در مورد این آیه گفته‌اند اینکه خداوند اول گوش را عنوان کرده این است که اولین راه کمال و برطرف کننده جهل انسان گوش است اما مهترین چیز در انسان قلب است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb5zb5.rhb59piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما