پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : 22919

علامه طباطبایی(ره) هیچگاه وارد بازی‌های سیاسی نشد

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله جوادی آملی گفت: یکی از دلایلی که علامه موفق شد، این بود که وارد هیچ کدام از بازی های سیاسی و اجتماعی نشد و حتی به قول بسیاری از بزرگان بازی هم نمی تواند آن ها را بازی دهد.
علامه طباطبایی(ره) هیچگاه وارد بازی‌های سیاسی نشد
به گزارش قم نیوز، آیت الله عبدالله جوادی آملی که در دهمین همایش اساتید قرآن کریم و در دارالقرآن کریم علامه طباطبایی(ره) سخن می گفت، با اشاره به اینکه امیدوارم برگزاری این برنامه مورد قبول درگاه الهی قرار بگیرد اظهار کرد: برنامه تجلیل از علامه طباطبایی(ره) می تواند برای حوزه های علمیه بسیار تاثیر گذار باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هر گروهی یک اسوه و امامی دارد تصریح کرد: حضرت علی(ع) در این زمینه عنوان کرده است که مرد واقعی کسی است که خود را به پیشگاه قرآن بسپارد و قران را اسوه و الگو قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه این کتاب توسط بزرگان دینی به عنوان اسوه و الگو قرار گرفته شده است عنوان کرد: قرآن پیروانش را نیز توصیف کرده و از امام و پیشوایی عادل یاد کرده است.

آیت الله جوادی آملی افزود: کسی نباید در برابر قرآن حرف بزند و باید اجازه داد قرآن خود سخن بگوید، زیرا در تفسیر هیچ کس در مقابل با قرآن سخنی را عنوان نمی کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید تمامی اعضا و جوارح گوش فرمان قرآن کریم باشد خاطر نشان کرد: قرآن اقوم بودن خود را توصیف کرده و عنوان کرده من نورم، صدقم، عدلم و منزه از تخلفم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید همه انسان ها باید به قرآن کریم اقتدا کنند عنوان کرد: اگر امام جماعت حق است ماموم باید در بحث فهم و اندیشه امام را الگوی خود قرار دهد.

وی امامت قرآن کریم را تنها مسیر رستگاری دانست و افزود: این کتاب عزیز و نفوذ ناپذیر است و بر همین اساس کسی که قرآن را الگو قرار می دهد باید نفوذ ناپذیر باشد.

این مرجع تقلید به معنای نفود ناپذیری اشاره کرد و گفت: فرد نفوذ ناپذیر نباید هیچ کلام باطلی در آن نفوذ کند و بر همین اساس به معنای معصوم بودن نیست و نمونه بارز در این زمینه حضرت امام(ره) است که هیچگاه کلام ناحقی در ایشان نفوذ نکرد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه انسان باید به امامت قرآن تن دهد اظهار کرد: قرآن می گوید من حاضر نیستم هیچ جامعه ای با هم اختلاف داشته باشند و این موضوع را بهترین شکل ممکن عنوان می کند.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه قرآن انسان ها را به وحدت دعوت می کند تصریح کرد: باید در آیات قرآن کریم تدبر کرد و در این مسیر چه راهی بهتر از تدبر در خطبه های نهج البلاغه، زیرا در اینصورت انسان می تواند معنای واقعی آیات قرآن کریم را درک کند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: مردم واقعی کسانی هستند که درک کرده اند قرآن کریم انسان ها را به ابدیت دعوت می کند و اگر این آیات قرآن کریم نمی بود مردم سخنان نهج البلاغه را باور نمی کردند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم علامه طباطبایی(ره) را نمی شناختند تصریح کرد: یکی از دلایلی که علامه موفق شد، این بود که وارد هیچ کدام از بازی های سیاسی و اجتماعی نشد و حتی به قول بسیاری از بزرگان بازی هم نمی تواند آن ها را بازی دهد.

این مرجع تقلید افزود: کسانی می توانند این مسیر الهی را طی کنند که از این دنیای خاکی دل بکنند وقرآن را الگوی خود قرار دهند و از او اطاعت کنند.

وی با اشاره به اینکه مناجات شعبانیه از خطبه های حضرت علی برگرفته شده است عنوان کرد: در مناجات شعبانیه عنوان می شود که خدا دوست دارد انسان مناجات کند تا صدای او را بشنود و با او درد و دل کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccooqi.2bqis8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما