شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 23010

تفکیک زباله خانگی کم هزینه و پرسود است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به سه روش تفکیک زباله‌ها، بهترین روش را تفکیک در مبدا و با همکاری مردم دانست.
تفکیک زباله خانگی کم هزینه و پرسود است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، رضا بامداد اصل با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا برای استفاده بهینه از تمام سرمایه‌های ملی و بازگرداندن دوباره پسماند به چرخه مصرف از آخرین فناوری پیشرفته و روزآمد استفاده می‌شود، اظهار کرد:‌ استفاده از این فناوری‌ها در کلانشهرهای ایران، مبالغ بسیار زیادی را در چرخه تولید و جمع‌آوری و یا در بازیافت پسماندها صرفه‌جویی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بازیافت زباله را به سه روش می‌توان انجام داد، تفکیک از مبدا، تفکیک در ایستگاه‌ها و تفکیک در محل دفن را از جمله این روش‌ها عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در توضیح روش تفکیک از مبدا تصریح کرد: جمع‌آوری و جداسازی زباله از خانه‌ها و ادارات و کارخانجات، روش تفکیک از مبدا است که این امر با آموزش صحیح فرهنگ بازیافت و همکاری صمیمانه مردم در خصوص تفکیک و ریختن زباله‌های مختلف در کیسه‌های جداگانه امکان‌پذیر بوده و با صرفه‌ترین روش است.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های بازیافت و پردازش زباله طرح تفکیک در مبدا است، یادآور شد: ارتقای سطح فرهنگ و آموزش عمومی در ارتباط با تولید و دفع مواد زائد جامد و ترویج روحیه صرفه‌جویی، بهبود شرایط بهداشتی، کاهش آلودگی محیطی ناشی از حمل و نقل از تولید زباله تا محل دفع از جمله این مزایا است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfxxd0.w6dmyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما