قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام جواد (ع) در تداوم مسیر امام رضا (ع) با گفتگوی ادیان در مقابل مکتب‌های وارداتی، بدعت‌ها و انحرافات برای حفظ و تداوم دین گام برداشت.
گفتگوی ادیان رویکرد امام جواد (ع) برای مصاف با مکاتب انحرافی بوده است
به گزارش قم نیوز، آیت الله عباس کعبی درباره نقش امام جواد (ع) در حفظ و صیانت از مکتب ناب محمدی (ص) و تشیع اظهار کرد: اهل بیت (ع) در مجموع یک هدف واحد را با نقش‌های متفاوت دنبال می‌کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: هدف بنیادی اهل بیت (ع) حفظ و تداوم اسلام ناب محمدی (ص)، مقابله با بدعت‌ها و انحرافات نسبت به دین، تبیین صحیح اسلام، هدایت نفوس مستعده به سمت رشد و کمال متعالی و تلاش جدی برای تحقق حاکمیت اسلام در عرصه‌های فردی و اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه معصومین (ع) برای برای تحقق اهدافشان از تمام ظرفیت و توان خود بهره می‌بردند، خاطرنشان کرد: امام معصوم (ع) با اقادمات خود سنگ بنای زیرین تحقق تمدن اسلامی را طراحی کردند.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) به اقتضای شرایط زمانی و موقعیت حکومت‌ها نقش متفاوتی ایفا کردند، تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) نقش تبیین کننده قرآن به سنت، مشاور ارشد حکومت، قاضی بر‌تر، کادرسازی برای اسلام، مواجهه با فتنه‌های مختلف، محور برای پایداری و تداوم اسلام را داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش امامان معصوم (ع) بیان کرد: امام حسن (ع) نقش امیرالمومنین (ع) را ادامه داد اما زمینه‌های سیاسی مردمی به شکلی پیش رفت که برای حفظ و پایداری اسلام صلح را امضا کردند.

وی با بیان اینکه صلح امام حسن (ع) چهره مکر و فریب معاویه را برملا کرد، گفت: امام حسین (ع) هم با نهضت کربلا اسلام را حفظ کرد، واقعه کربلا این پیام را در برداشت که اگر حفظ دین اقتضا کند که نفس معصوم در راه خداشهید شود ابایی از آن نیست.

آیت الله کعبی بیان کرد: امام سجاد (ع) از طریق دعا و نیایش و حفظ نظم شیعه، امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق نیز از طریق نهضت علمی و امام موسی کاظم (ع) ادامه دهنده نهضت علمی بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: امام رضا (ع) نیز چون در آن دوران نهضت ترجمه شکل گرفته بود و حکام آن زمان در نظر داشتند از طریق مکتب‌های وارداتی اسلام را ضعیف کنند از طریق نشر اسلام به ملل و تمدن‌های مختلف به مقابله با آن‌ها پرداخت.

وی درباره رویکرد امام جواد (ع) افزود: امام جواد (ع) در تداوم مسیر امام رضا (ع) با گفتگوی ادیان در مقابل مکتب‌های وارداتی، بدعت‌ها و انحرافات برای حفظ و تداوم دین گام برداشت.

آیت الله کعبی تمهید و زمینه سازی برای ایفای نقش امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) در عصر غیبت از دیگر نقش‌های امام جواد (ع) برشمرد و تصریح کرد: امام جواد (ع) نقش علمی، اخلاقی، تربیتی، سیاسی و اجتماعی خود را در مصاف با مکتب‌های وارداتی برای پیشرفت اسلام به نحو احسن ایفا کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdoz0x.yt0sk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما