سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 23550

1000 میلیارد تومان برای آبرسانی به قم هزینه شده است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به اینکه تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان هزینه آبرسانی به شهر قم شده است، گفت: همه باید مصرف خودشان را مدیریت کنند و مردم قم با هر قطره آبی که کمتر مصرف می‌کنند علاوه بر قم به دیگر استان‌ها هم کمک خواهند کرد.
1000 میلیارد تومان برای آبرسانی به قم هزینه شده است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش در اختتامیه چهارمین جشنواره آب صدای زندگی که شامگاه دوشنبه در تالار آب و فاضلاب استان قم برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که باعث قوام حیات هست، آب است و این نعمتی بزرگ برای بشریت است و باید تمام انسان‌ها از آن به طور مساوی بهره ببرند.

وی با بیان اینکه اگر آب نباشد زندگی جریان نخواهد داشت، گفت: متأسفانه امروز جهان با مشکل کم آبی مواجه شده است و با توجه به گرم شدن زمین برخی نقاط با بی‌آبی روبه هستند که این امر موجب مهاجرت شده و مشکلاتی را برای این مناطق به وجود آورده است.

استاندار قم تأکید کرد: با توجه به اینکه ایران در یک منطقه تقریبا نیمه خشک و کویری قرار گرفته است این امر ارزش آب را در کشور ما بیشتر کرده است و باید از این آب و خاک حفاظت و حراست کنیم.

وی به انتقال آب به استان قم اشاره کرد و افزود: آبی که هم اکنون در قم استفاده می‌شود حدود ۳۰۰ کیلومتر راه را از سرچشمه‌های دز طی کرده و با گذر از استان‌های اصفهان و مرکزی وارد قم می‌شود.

حجت الاسلام صالحی منش با بیان اینکه تا به حال بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه آبرسانی به قم شده است، گفت: آیا درست است که با مصرف بی‌رویه آن را هدر دهیم؟

وی با اشاره به اینکه ایران سرزمینی با اقوام و ملیت‌های مختلف متعلق به تمام ایرانیان است، تصریح کرد: اکنون ما از مشکل کم آبی که تمام کشور به خصوص بام ایران یعنی شهرکرد و نیز اصفهان را تهدید می‌کند ناراحت هسستیم و تمام تلاشمان را برای بهبود آن انجام می‌دهیم.

استاندار قم ابراز کرد: هر قطره آبی که امروز در قم کمتر مصرف بشود علاوه بر کمک به زیبایی شهر موجب کمک به دیگر استان‌های کشور از جمله شهرکرد و اصفهان که پایتخت فرهنگی جهان اسلام است نیز می‌شود.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه این امام خمینی(ره) بودند که دستور احداث سد ۱۵ خرداد را دادند و اکنون مورد استفاده قم قرار گرفته است، افزود: باید از مقام معظم رهبری تشکر کنیم که دستور جدی برای آبرسانی به قم از سرچشمه‌های دز را صادر کردند و نیز باید از تمام کسانی که تلاش کرده‌اند تا هم اکنون وضعیت آب قم بهبود یابد تشکر کنیم.

حجت الاسلام صالحی منش در پایان از همه مردم خواست تا مصرف خودشان را مدیریت کنند همچنین از جهاد کشاورزی تقاضا کرد تا در سال جدید الگوی کشت را تغییر دهد تا شاهد صرفه جویی آب در همه زمینه باشیم.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdce7n8w.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما