شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : 26153

مشکلات خبرنگاران را در حد توان کاهش می‌دهیم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: سعی می‌شود تا جایی که در توان داریم مشکلات خبرنگاران را کاهش دهیم ولی اجازه بخشش از اموال دولت را نداریم درصورتیکه مجلس مصوبه‌ای را تصویب کند، اجرایی می‌شود.
مشکلات خبرنگاران را در حد توان کاهش می‌دهیم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش ظهر امروز در مراسم تکریم خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان قم که در سالن استانداری قم برگزار شد، گفت: به عنوان طلبه در بسیاری از بخش‌های نظام کار کردم.

وی ادامه داد: هنگام شهادت شهید صارمی حضور داشتم، این شهید قربانی خشونت و جنایت تروریسم شد.

استاندار قم با بیان این‌که از مشکلات خبرنگاران اطلاع دارم، گفت: وظیفه بخش حاکمیتی این است که به وضعیت معیشت خبرنگاران، رفاه خانواده‌های آن‌ها، مشکلات بروکراسی اداری و مسائل زندگی آن‌ها رسیدگی کند.

وی ضمن خطاب قرار دادن خبرنگاران عنوان کرد: امروز شما استان را آرام نگه داشتید و در دل مردم امید ایجاد کردید و به خوبی کمک کار دولت هستید.

صالحی‌منش خاطرنشان کرد: من برای کار خبرنگاری بسیار ارزش قائل هستم و با مسئولان حفاظت جلساتی را برگزار کردم و اجازه نخواهیم داد که مسئله‌ای روی دهد که رنجش خبرنگار را به وجود آورد.

وی با بیان این‌که امروز شما هستید که چهره دولت تدبیر و امید را به خوبی در بین مردم منعکس می‌کنید، گفت: مسائلی در زمینه انتقاد برخی روزنامه‌های محلی به مواضع دولت به صورت تلفنی و حضوری مطرح شد که در صورت انتقاد به حق پذیرا بودیم و در صورت انتقاد نا‌به‌جا با روشن کردن مطلب قانع شدند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: سعی می‌شود تا جایی که در توان داریم مشکلات خبرنگاران را کاهش دهیم ولی اجازه بخشش از اموال دولت را نداریم و اگر مجلس مصوبه‌ای را تصویب کند اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به تاخیر حضور خود در جلسه گفت: به دلیل سفر وزیر بهداشت به منظور افتتاح اورژانس هوایی این تاخیر روی داد.

صالحی‌منش با اشاره به دهکده جهانی گفت: مسئله ارتباطات امروز بسیار مهم است و کشور به عنوان گوشه‌ای از جهان بزرگ محسوب می‌شود که همه اخبار و اطلاعات از آن به جهان منتشر می‌شود و بالعکس از کشورهای دیگر به داخل کشور انتشار پیدا می‌کند.

وی با اشاره به طرح شهرداری تهران مبنی بر تکریم بانوان گفت: حرکت شهرداری سر و صدایی در عالم به پا کرد که حرکتی به حق بود ولی سر و صدای آن دنیا را فراگرفته است در حالی که بخشنامه کوچکی از اداره بود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: کار خبرنگار شمشیر دو لبه است و شما امروز بخشی از مجموعه اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی هستید و بسیاری از کارها در حضور شما انجام می‌شود.

وی گفت: تا خبرنگاران از ذات و حقیقت مطلبی آگاه نشدند نسبت به انتشار آن اقدام نکنند چراکه خبر دارای ۲ حالت راست یا دروغ است بنابراین باید به حقیقت آن پی ببرید و سپس آن را منتشر کرد.

صالحی‌منش عنوان کرد: خبرنگاران در سرما و گرما در خبرها حاضر می‌شوند به طوری که در برخی از خبرها حضور خبرنگار واجب است.

وی تصریح کرد: لازم است به امر خبررسانی عمق ببخشیم و نگاه همه به شما به عنوان خبرنگار عمیق باشد البته همه شما تحصیلات عالی دارید و ارزش بالای کار خود را از همه بهتر می‌دانید.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgwq9x.ak93n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما