سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 23567

حضانت 25 کودک به خانواده‌های قمی واگذار شد

قم نيوز : قم نیوز:معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم گفت: سال گذشته حضانت 25 کودک به خانواده‌های متقاضی که دارای شرایط لازم بودند واگذار شد که از این شمار 15 نفر آنان دختر و 10 نفر پسر بودند.
حضانت 25 کودک به خانواده‌های قمی واگذار شد
به گزارش قم نیوز، مریم علی‌شیری در حاشیه بازدید مدیرکل بهزیستی استان قم از مراکز زیر پوشش معاونت اجتماعی اظهار داشت: سال گذشته برای حفظ کیان خانواده و مقابله با برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در خانواده اقدامات مطلوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۱۵۹ خانواده مستمری‌‌بگیر زیر پوشش دفتر اجتماعی بهزیستی هستند گفت: ۲۸۵ خانواده از شمار خانواده‌های یاد شده در روستا و سایر آنان در شهر زندگی می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم، رسیدگی به وضعیت کودکان بی‌سرپرست، ساماندهی و نگهداری از این کودکان و مبارزه با کودک‌آزاری را از جمله وظایف دفتر امور اجتماعی ذکر کرد.

وی، پدیده طلاق، ساماندهی و اسکان دختران فراری را از دیگر وظایف دفتر امور اجتماعی بهزیستی دانست و گفت: بهزیستی برای نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به عنوان پناه‌گاهی مطمئن و ایمن به شمار می‌رود.

علی‌شیری از فعالیت ۶ مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان قم خبر داد و گفت: از شمار مراکز نگهداری کودکان در استان قم، یک مرکز به صورت دولتی و پنج مرکز هم به صورت خصوصی مشغول فعالیت هستند.

وی از تغییر نگرش مردم جامعه به مسئله ناباروری اشاره کرد و بیان داشت: با این تغییر نگرش، خانواده‌هایی که با مشکل ناباروری روبه‌رو هستند با آغوش باز از جایگزینی و پذیرش کودکان بی‌سرپرست در خانواده خود استقبال می‌کنند و برای سرپرستی کودکان بی‌سرپرست اقدام می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم ادامه داد: متقاضیان نگهداری از کودک با مراجعه به دفتر خانواده بهزیستی می‌توانند درخواست فرزندخواندگی بدهند تا شرایط ایشان مورد بررسی قرار بگیرد و پس از طی مراحل قانونی به خانواده متقاضی گواهی حضانت ارائه می‌شود.

وی همچنین از واگذاری حضانت ۲۵ کودک در طول سال گذشته به خانواده‌های قمی که مشکل ناباروری داشتند خبر داد و تصریح کرد: حضانت ۱۵ دختر و ۱۰ پسر به خانواده‌های متقاضی که دارای شرایط لازم بودند واگذار شد.

علیشیری با بیان اینکه برخی از کودکانی که حضانت آنان به خانواده‌های واجد شرایط واگذار شده است به سن رشد رسیده‌اند گفت:‌ این کودکان که اکنون به سنین جوانی رسیده‌اند خود را برای ازدواج آماده می‌کنند و در همین راستا در سال گذشته سه دختر به خانه بخت رفتند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم، شمار مهدهای کودک زیر نظر بهزیستی فعالیت را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۶۸ مهد خصوصی و ۱۰ روستا مهد در استان قم با رویکرد تخصصی مشغول فعالیت هستند که در این مراکز ۷۴۹ مربی از ۹ هزار و ۴۲۶ کودک نگهداری می‌کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccmpqi.2bq1e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما