دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : 34334
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم:

مهدهای کودک غیرمجاز در قم شناسایی شدند

قم نيوز : قم نگار: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم گفت: مهدهای کودک غیر استاندارد و غیرمجاز در قم شناسایی شدند که امیدواریم به‌زودی تعطیل شوند.
مهدهای کودک غیرمجاز در قم شناسایی شدند
به گزارش قم نگار،‌مریم علی شیری ظهر امروز در کارگروه تخصصی زنان و خانواده که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به تعداد مهدهای کودک فعال اظهار کرد: در حال حاضر ۸۶ مهد کودک با نظارت اداره‌کل بهزیستی استان قم فعالیت می‌کنند که تنها ۷ هزار و ۵۵۱ کودک در این مراکز مجاز نگهداری شده و به آنها تعلیم آموزه‌های دینی و اجتماعی داده می‌شود.

وی تصریح کرد: با آماری که از آموزش و پرورش گرفتیم متوجه شدیم که به نسبت کودکان واجد شرایط برای تعلیم در مهدهای کودک که زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت دارند نیز شمار قابل توجهی مراجعه نکردند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد مهدهای کودک غیر قانونی در قم مشغول فعالیت هستند که خانواده‌ها کودکانشان را بدون تحقیق به این مراکز سپردند.

وی با اشاره به وضعیت نابه‌سامان این مهدهای کودک، گفت: این مراکز در ساختمان‌های فرسوده و غیر استاندارد به فعالیت می‌پردازند و شهریه‌های بسیار پایینی از خانواده‌ها دریافت می‌کنند.

علی شیری به پیگیری‌های بهزیستی همراه با استانداری برای ساماندهی مهدهای کودک اشاره و بیان کرد: در مرحله نخست از سوی فرمانداری به این مراکز اخطار داده شده است و با توجه به اینکه مراکز غیر مجاز شناسایی شدند، امیدواریم به زودی تعطیل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله کودکان خیابانی اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بهزیستی ۳۰۰ کودک و امسال نیز ۱۸۲ کودک پذیرش شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم با بیان اینکه شناسایی و جمع‌آوری کودکان کاری نیست که هر دستگاهی به صورت جداگانه عمل کند، بیان کرد: باید همه ارگان‌ها با ما همکاری کنند تا نسبت به جمع‌آوری این کودکان و ساماندهی آنها اقدام کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgtw9w.ak9tw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما