چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 23584

حمل و نقل ریلی و تکمیل مونوریل اولویت قم است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: حمل و نقل ریلی و تکمیل مونوریل اولویت قم است.
حمل و نقل ریلی و تکمیل مونوریل اولویت قم است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر امشب در حاشیه جلسه شورای شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: قبلا هم از استاندار قم دعوت کرده بودیم که در شورای شهر با وی جلسه‌ای داشته باشیم؛ در جلسه امشب رؤسای کمیسیون‌ها و نیز استاندار قم مطالبی را در مورد مشکلات شهری بیان کردند.

وی افزود: یکی از مهمترین تصمیمات این بود که در سفر هیئت دولت به قم نخستین دغدغه‌ای که مطرح می‌شود حمل و نقل شهری باشد؛ از دولت انتظار داریم در زمینه حمل و نقل ریلی که قم از همه استان‌ها عقب‌تر است کمک بیشتری داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی با توجه به جمعیت قم و تعداد زائران امری ضروری است عنوان داشت: دومین مسئله هم این بود که معمولا طلب‌هایی از ادارات استان داریم و معاونت استانداری هم تصمیم گرفته عوارض و بدهی‌های ادارات از بودجه‌ای که برایشان در نظر گرفته شده پرداخت شود.

وی ادامه داد: مطلب دیگر در جلسه امشب مربوط به ساخت و سازهای بدون مجوز برخی ادارات بود؛ بعضی از این ادارات مقدار اضافه بنا را هم اعلام نمی‌کنند در حالیکه نهادهای نظامی و انتظامی هم موظف هستند مقدار ساخت و ساز را به شهرداری اعلام و مجوز لازم را اخذ کنند.

آتش‌زر خاطرنشان کرد: مباحثی هم در مورد کمیسیون ۷۷ و هماهنگی بیشتر میان استانداری و شهرداری مطرح شد که با دستور استاندار مبنی بر حل و فصل موضوع همراه بود.

رئیس شورای شهر قم در مورد مونوریل قم گفت: تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان توسط دولت در این زمینه هزینه شده و در حال حاضر ریل سوم و واگن‌ها خریداری شده‌اند ولی با توجه به مشکلات مالی، پروژه مونوریل با کندی شدیدی همراه شده است؛ بر اساس برآوردها ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر برای این طرح نیاز است و امیدواریم دولت در این زمینه به یاری قم بیاید.

وی افزود: متروی قم هم فعال و فعالیت آن از مونوریل هم بیشتر است زیرا منابع مالی به آن اختصاص یافته و با قرارگاه خاتم هم به توافقاتی دست یافته‌ایم؛ مجوز فروش ۱۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت هم اخذ شده و در حال حاضر مراحل اداری را می‌گذارند تا نقدینگی لازم برای ایجاد تونل تامین شود ضمن اینکه بحث فاینانس هم از طریق رئیس مجلس در حال پیگیری است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbasb5.rhbfwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما