يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : 23654

احداث بوستان اعتقادی در منطقه پردیسان قم

قم نيوز : قم نیوز: شصت و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با حال و هوای ماتم شروع به کار و ساخت بوستان اعتقادی در منطقه پردیسان قم به کار خود پایان داد.
احداث بوستان اعتقادی در منطقه پردیسان قم
به گزارش قم نیوز، شصت و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با حضور اعضای شورای اسلامی شهر صبح امروز در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.

مردم قم سر سفره امام کاظم (ع) نشسته‌اند

حجت الاسلام سید محمد آتش زر با اشاره به سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: شهادت این امام بزرگوار را به همه ملت ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: مردم قم سر سفره امام موسی کاظم (ع) نشسته‌اند زیرا که سه تن از اعضای خانوادگی این امام بزرگوار در قم مدفون شده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه اوج خفقان در دوران عباسی بوده است عنوان کرد: بسیاری از فرزندان امام موسی کاظم (ع) با نام‌های مستعار زندگی و ازدواج می‌کرده‌اند.

حجت الاسلام آتش زر خاطر نشان کرد: فرزندان امام موسی کاظم (ع) بیشتر در ایران ساکن شده‌اند که این امر برکتی برای ملت ایران است که بر سر سفره این خاندان نشسته‌اند و از نعمت‌های این امام بزرگوار بهره می‌برند.

در این جلسه زین العابدین قراچورلوی پس از خطبه پیش از دستور جلسه مداحی را در وصف شهادت امام موسی کاظم (ع) قرائت کرده‌اند و به شصت و هفتمین جلسه شورای شهر حال و هوای ماتم و اندوه دادند.

تصویب ۲۰ لایحه کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم

مصطفی سعادت طلب با اشاره به لوایح موجود در کمیسیون امور زیر بنایی اظهار کرد: ۲۰ لایحه در کمیسیون امور زیر بنائی مورد بررسی قرار گرفت که پنج مورد از این لوایح مختص بلوار شهید روحانی بوده است.

نعمت الله عواطف رستمی با اشاره به اینکه برخی خانواده‌ها حاضر به همکاری با شهرداری هستند عنوان کرد: در بسیاری از مواقع برخی از خانواده‌ها به شورای شهر مراجعه و اعلام آمادگی و همکاری با شهرداری را می‌کنند که در این میان بسیاری از این خانواده‌ها از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و بهتر است زمین‌های این افراد را به بهای بالاتری خریداری کرد.

سعادت طلب در این باره خاطر نشان کرد: در دور سوم شورای شهر به بسیاری از این خانواده‌ها اجهاف شده است اما در دور چهارم شورای شهر سعی شده به این مالکین بهتر رسیدگی کرد و در این میان به مالکین این قول را می‌دهیم که اگر مایل باشند خانه‌ای را در‌‌ همان منطقه برای این خانواده پیدا می‌کنیم تا در این منزل سکونت کنند.

طرح مناسبی برای انبوه سازی در قم ارائه شود

محسن عابدینی‌پور در این باره گفت: افزایش ۱۵ درصدی اشتباه است زیرا که زمانی که شهرداری این نرخ را اعلام می‌کند به طور قطع در میان مردم ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و از همین رو بهتر است طرح‌های بهتری برای انبوه سازی در شهر ارائه شود تا شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

در این میان پنج لایحه کمیسیون امور زیربنایی که مختص بلوار شهید روحانی با حضور ۱۷ نفر از اعضای شورا به اتفاق آرا به تصویب رسید.

۱۵ لایحه دیگر کمیسیون امور زیر بنائی نیز به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم رسید.

شایسته نیک پیشنهاد شاخص طرح‌های اولویت دار دار را در کمیسیون امور زیر بنائی مطرح کرد که با استقبال آتش زر مواجه شد.

پافشاری اعضای شورای شهر بر مصوبات شورا

ناصر رعیت‌پور با اشاره به اینکه لایحه‌ای که در جلسه رسمی برای زمینی در بلوار جمهوری بوده است که به تصویب رسیده است اما فرمانداری با این مصوبه مخالفت کرده است و از همین رو درخواست کمیسیون اصرار به مصوبه پیشین بوده است.

پس از اظهارات رعیت‌پور اعضا موافقت خود را اعلام کرده‌اند.

محمد دلبری در باره پروژه بلوار شهید روحانی بیان کرد: پروژه شهید روحانی و تملکاتی این پروژه دو سال است که مشکلات تملکی در این پروژه داریم و البته این در حالی است که شهروندان مشکل مسکن دارند و از سوی دیگر متراژ این زمین‌ها کم است.

مردم برای فروش زمین‌های خود زمین در مناطق دیگر می‌خواهند


شهردار قم افزود: بسیاری از این افراد گمان می‌کنند با خریدن زمین توسط شهرداری باید در منطقه‌ای بهتری زمین خریداری کنند و حاضر به خرید زمین در‌‌ همان منطقه نیستند.

طوبی حجازی با اشاره به اینکه لایحه‌ای از سوی شهرداری مبنی بر احداث بوستان اعتقادی عنوان کرد: بار‌ها احداث این بوستان در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است که سرمایه گزاران این بوستان مباحث و توضیحاتی را به اعضای کمیسیون ارائه کرده‌اند اما با این حال هنوز اعضای کمیسیون نمی‌توانند نظر واضح و روشنی در این باره ارائه کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: از اعضای شورا درخواست بازگشت این لایحه را به کمیسیون دارم تا این لایحه مورد بررسی بیشتری قرار گیرد تا شفاف سازی لازم صورت گیرد.

ساخت بوستان اعتقادی در پردیسان قم

شهردار در این باره گفت: سعی شهرداری بر ساخت بوستان‌های هدفمند است که در این صورت در بوستان‌ها مسائل مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد و تنها هدف شرکت سرمایه گذار بر همین مبنا بوده است و هیچ گونه بحث درآمدی در این رابطه وجود ندارد و نباید بر روی این پروژه نگاه سرمایه گذاری داشت.

وی خواستار نگاه ایده‌ای به این پروژه شد.

سعادت طلب با اشاره به اینکه بیشتر پروژه‌ها ماهیت‌های مختلف دارد عنوان کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بهتر است تنها از منظر ایده و ماهیت پروژه را مورد بررسی قرار دهد.

روحانی در این میان گفت: هیچ یک از مباحث ارائه شده مورد فرهنگی نداشته است و بهتر است در کمیسیون به جنبه فرهنگی این موضوع توجه کرد.

پس از اظهار نظرهای اعضای شورای شهر مقرر شد این لایحه در کمیسیون فرهنگی و امور زیر بنائی مورد بررسی قرار گیرد.

‌آخرین لایحه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کمک ۵۰ میلیون تومانی به گروه نمایش آرین بود که هفته گذشته پس از اظهار نظرهای مختلف به کمیسیون برگشته بود و در این هفته با توجه به بررسی‌های بیشتر این مبلغ به گروه آرین با تصویب اعضای کمیسیون پرداخته می‌شود.

‌انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjxme8.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما