پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : 23804

فقه امام خمینی (ره) بر پایه مصلحت عمومی است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: امام خمینی (ره) مصلحت عمومی را بر همه احکام واجب عنوان کرد و فقه را بر مصلحت عمومی بنا نهاد و با همین مبنا ساختار حکومت اسلامی را تشکیل داد.
فقه امام خمینی (ره) بر پایه مصلحت عمومی است
به گزارش قم نیوز، ابراهیم فیاض در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جریان‌شناسی فرهنگی و سیاسی تاریخ معاصر در تالار مفید دانشگاه قم با بیان اینکه آنقدر که غربی‌ها انقلاب ما فهمیدند ما نفهمیدیم، اظهار کرد: جنگ ۸ ساله ما جنگ نبود یک ابلاغ ایدئولوژیک بود.

وی با بیان اینکه مفاهیم ما بسیار بلند است از همین رو تهاجمات به فرهنگ و اصالت‌های ما زیاد است، افزود: برای شناخت غرب باید دنیای امروز را ببینیم، دنیای غرب حرفی برای گفتن ندارد و الان به تکرار رسیده است.

وی تصریح کرد: فراماسون ها می گویند موقعی که اسلام به ایران امد دو قرن ایران در سکوت بود و این بزرگ‌ترین خطای تاریخی این دسته است.

فیاض خاطرنشان کرد: از نگاه فراماسون‌ها در مدت دو قرن سکوت ایران پس از اسلام دوران عقیمی ایران است و این جریانی است که الان هم این سیاست را دنبال می‌کنند و صوفیسم را می‌خواهند ترویج دهند و این رویکرد ضدنظام ولایت فقیه و نظام حاکم ما است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه فراماسونی با مبنای صوفیسم در ایران دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: بعد از حمله مغول جریان صوفیسم را در ایران ترویج دادند و امثال هانری کربن این برهه از تاریخ را در ایران پررنگ کردند.

وی با اشاره به اینکه صوفیسم در دوره صفویه در قالب فلسفه و اخباریگری بروز کرد و عقلانیت صفویه را از بین برد، عنوان کرد: باید جریان مستشرقین را از بین ببریم چرا که ان‌ها ما را به بیراهه می‌برند.

فیاض با اشاره به تشکیل سازمان حوزه علمیه قم بیان کرد: نخستین کسی که مرجعیت جدیدی را بنا می‌دهد و مبنایی برای حرکات آینده می‌شود توسط آیت الله بروجردی صورت گرفت از همین رو روش فقهی آیت الله بروجردی روشی است که باید پیگیری شود.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه امام فطرت را مبنا قرار داد اظهار کرد: امام خمینی (ره) فطرت را مردم دانست امام در بحث سیاسی هم مردم را عامل ایجاد انقلاب بیان کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه امام یک انقلاب معرفتی فقهی بنا نهاد فطرتی که در مردم است، افزود: همین عامل سبب موفقیت انقلاب امام در تمام جهان شد از همین رو میشل فوکو براین باور است که ایرانی ها با انقلاب خود صد سال آینده غرب را ترسیم کرده اند.

وی مبنای انقلاب و دفاع مقدس را مردم عنوان کرد و گفت: امام مصلحت عمومی را بر همه احکام واجب عنوان کرد و فقه را بر مصلحت عمومی بنا نهاد و ساختار حکومت اسلامی را تشکیل داد.

فیاض گرایش به تشیع را رو به ازدیاد دانست و بیان کرد: امروزه تئوری ولایت فقیه ما را با عنوان خلافت تبیین می کنند نه بر پایه ولایت از همین رو لازم است که دیدگاه ولایت روشن بیان شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgt79x.ak9wz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما