چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 24974

اتاق فکر داعش در تل آویو است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: این که داعش را یک گروه تکفیری بدانیم نیز صحیح نیست، زیرا اتاق فکر اصلی این گروه در تل آویو است اگرچه ممکن است برخی از افراد این گروه نیز از فریب خوردگان مذهبی باشند.
اتاق فکر داعش در تل آویو است
به گزارش قم نیوز، محمد صادق کوشکی با اشاره به ماهیت گروه داعش، اظهار کرد: گروهک تروریستی داعش ادعای این را دارد که گروه دینی است و اهداف دینی را دنبال می کند در چارچوب اندیشه های تکفیری فعالیت می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان ادعای مسلمانی این گروهک، افزود: این گروهک ادعا می کند که مسلمانانی ناب هستند و مسلمانان را مسلمانان واقعی نم دانند و برای تشکیل حکومت اسلامی ناب با مسلمنان نبرد می کنند.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان با تاکید به تضاد اندیشه های این گروه با مذهب، تصریح کرد: این گروه به هیچ عنوان یک گروه مذهبی نیست و از سوی سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا تشکیل شده است کشورهای مرتجع عربی مانند عربستان و قطر حامیان مالی این گروه هستند.

بقایای حزب بعث حامیان داعش هستند

وی با اشاره به سو استفاده احساسی از افراد در این گروه، عنوان کرد:گروهک داعش ا افراد بی اطلاع و جاهل تا جایی که امکان دارد سو استفاده می کند، اما زیر ساخت های این گروه قطعا از سوی آمریکا است و به هیچ عنوان فعالیت های مذهبی را دنبال نمی کند، البته با هزینه های عربستان و قطر و نیروی انسانی فریب خورده.

کوشکی با اشاره به حضور زخم خوردگان بعثی در گروه داعش، گفت: بازماندگان حزب بعث، وفاداران صدام که زخم خوردگان و خلع قدرت شدگان بعث هستند، نیز خواستار نا امنی در عراق برای رسیدن به قدرت هستند که این گروه نیز از حامیان داعش محسوب می شوند.

طراحان جنایات داعش آمریکا و اسرائیل هستند

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان نفوذ بقایای رژیم بعث و تلاش آنها برای در دست گرفتن قدرت، عنوان کرد:از آنجا که نیروهای وفادار به صدام بقایای حزب بعث عراق هستند،هرچند که تا امروزبخشی از آنها تصفیه شده اند ولی بازهم بخش دیگری از آنها در استانهای چهارگانه شمال مستقرهستند و حتی توانستند در بافت قدرت جدید به طور مستقیم و غیرمستقیم نفوذ کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اتاق فکر اصلی گروه داعش، تاکید کرد: این که ما این گروه را یک گروه تکفیری بدانیم نیز صحیح نیست، زیرا اتاق فکر اصلی این گروه در تل آویو است اگر چه ممکن است برخی از افراد آن نیز از فریب خوردگان دینی باشند، اما تئوریسن اصلی این ماجرا رژیم صهیونیست است.

داعش جزئی از پازل در دست طراحی آمریکا است

وی با بیان علت عدم محکومیت داعش در زمینه نقض حقوق بشر، با وجود جنایات بی شمار، اظهار کرد:طبیعی است وقتی این گروه با آمریکا و اسرائیل پیوند خورده شود، محکوم به نقض حقوق بشر نمی شود.

کوشکی با اشاره به زمان سقوط داعش، افزود: زمانی این گروه مانند یک دستمال مصرف شده دور انداخته می شود که دیگر فایده ای برای این رژیم نداشته باشد و آنها برای قربانی کردن این گروه و ژست حقوق بشری گرفتن بعد از استفاده ابزاری از این گروه با آنها مقابله می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به تهدید داعش برای ایران، خاطرنشان کرد: نفس این گروهک در اندازه ای نیست که تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب شود، اما این گروه جزئی از یک پازل بزرگ است که آمریکا برای منطقه طراحی می کنند، که اگر این پازل تکمیل شود کل جهان اسلام را با خطر مواجه می کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfj1d0.w6djeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما