دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 24878

فتنه داعش شرک اعتقادی است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه گفت: در برخی اعتقادات رگه‌های شرک وجود دارد و فتنه داعش شرک اعتقادی است.
فتنه داعش شرک اعتقادی است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام مجتبی میردامادی در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با بیان دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه به اسامی ماه رمضان در این دعا اشاره کرد.

وی صحیفه سجادیه را کتاب جامعی دانست که در تمام زمینه‌ها می‌توان از آن استفاده کرد و افزود: امام سجاد(ع) در دعای ورود به ماه مبارک رمضان اسامی مختلفی برای این ماه ذکر کردند که از جمله آنها می‌توان به شهرالصیام یعنی ماه روزه‌داری و شهرالقیام یعنی ماه به پا داشتن نماز اشاره کرد.

این استاد حوزه در توضیح معانی اسامی ماه رمضان گفت: از آن نظر که روزه ماه رمضان متمایز و ممتاز از سایر ماه‌ها است این ماه را شهرالصیام نامیده‌اند. همچنین به دلیل تأکید بیشتر بر امر نماز در ماه رمضان، این ماه را شهرالقیام نیز نامیده‌اند که بر این اساس باید در ماه مبارک رمضان توجه ویژه‌ای به برپایی نمازهای واجب به خصوص نماز صبح و اقامه نمازهای مستحبی به خصوص نماز شب در کنار ادای نمازهای واجب داشته باشیم.

میردامادی سومین نام ذکر شده در دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه برای ماه رمضان را شهرالطهور ذکر و اظهار کرد: ماه رمضان ماه پاک شدن است و پاکی هم بر چند قسم است؛ اول پاک شدن مال یعنی پرداخت حق‌الناس و حق الله؛ دوم پاک شدن نفس و قلب از بدی‌ها، ظلمات و گناهان چرا که وقتی گناهی انجام می‌دهیم لکه سیاهی بر قلب ما می‌نشیند که اگر توبه نکنیم این لکه کل قلب را سیاه می‌کند و قلب می‌میرد.

وی پاک شدن اعتقادات را سومین قسم طهارت دانست و افزود: در برخی اعتقادات رگه‌های شرک وجود دارد و فتنه داعش شرک اعتقادی است؛ تروریست‌های داعش قرآن می‌خوانند و به عنوان جهاد در راه خدا سر مسلمانان را می‌برند. دعوا جنگ سنی و شیعه نیست بلکه شرک اعتقادی است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcivvar.t1a5y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما