دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : 24201

گسترش فضای سبز قم به صورت منطقه‌ای و کمربند سبز

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست قم بر ضرورت گسترش فضای سبز به صورت محله ای، منطقه ای و کمربند سبز تاکید کرد و گفت: امروزه باید با استفاده از فناوری های نوین نسبت به دفع اصولی پسماندها اقدام کنیم.
گسترش فضای سبز قم به صورت منطقه‌ای و کمربند سبز
به گزارش قم نیوز، محمودعلی رکنی اظهار کرد: متاسفانه انسانها با دخل و تصرف در طبیعت، چرخه حیات را بهم زده اند و این امر عمدتا بلایای به اصطلاح طبیعی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه آحاد جامعه به مسایل زیست محیطی، آسیب ها و چالش های ناشی از بی توجهی به این عرصه خطیر و حساس را مورد توجه قرار داد و گفت: آلودگی آب، هوا و خاک نه تنها موجب از میان رفتن گونه های گیاهی و جانوری می شود، بلکه سلامت عمومی جامعه و جان انسانها را نیز به خطر می اندازد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه استان قم علی رغم وسعت نه چندان بزرگ، از زیبایی ها و جاذبه های طبیعی بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته بی توجهی به اهمیت و جایگاه محیط زیست، این حوزه را دچار خدشه هایی بعضا جبران ناپذیر کرده است.

وی با اشاره به خشک شدن تالابها و رودخانه ها، افزایش سطح بیابانها و کاهش تنوع زیستی در استان قم، تصریح کرد: باید با همکاری و همدلی همه مردم و مسوولان، برای احیاء و حفاظت پایدار، اصولی و هوشمندانه از محیط زیست برنامه ریزی و اقدام کنیم.

رکنی بر ضرورت گسترش فضای سبز به صورت محله ای، منطقه ای و کمربند سبز تاکید کرد و گفت: امروزه باید با استفاده از فناوری های نوین نسبت به دفع اصولی پسماندها، استفاده مجدد از فاضلاب و مصرف بهینه، معقول و منطقی منابع و انرژی بنحو مناسب اقدام کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcizrar.t1a5u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما