چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 24283

منتظران واقعی درد دین دارند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، با بیان اینکه منتظر واقعی امام زمان(عج) دغدغه دین دارد و نسبت به مسائل دینی و ارزش‌های اسلامی حساس است گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم در سخنرانی خود در خصوص مسائل حجاب و عفاف تذکراتی دهد.
منتظران واقعی درد دین دارند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، شامگاه سه شنبه در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به ویژگی‌های منتظران واقعی اظهار داشت: منتظر واقعی کسی است که موحد باشد و در مسیر رضایت پروردگار قدم بر دارد و هرگز امام شناسی او با توحید مغایرت نداشته باشد.

وی با بیان اینکه منتظر امام زمان(عج) امام شناس است، افزود: در دعای ندبه می‌خوانیم که این الحسن و این الحسین و این نشان دهنده آن است که منتظر باید ائمه معصومین(ع) را بشناسد.

حجت الاسلام رفیعی، ادامه داد: امام شناسی بدان معنا است که بدانیم ائمه(ع)، معصوم بوده‌اند و در طول تاریخ به آنان ظلم شده و مسلمانان غدیر را فراموش کردند.

استاد حوزه و دانشگاه، عنوان کرد: اگر امت اسلام و مسلمین امروز از تفکر امامت به دور نبودند شاهد ظهور و بروز جریانات تکفیری و سلفی در برخی از کشورهای اسلامی‌نبودیم.

وی با بیان اینکه جریانات تندرو به نام اسلام ضربه بزرگی این روزها به اسلام وارد می‌کنند افزود: اقدامات جریانات تکفیری امروز به گونه‌ای است که چهره اسلام و مسلمانان را خشن جلوه داده و طوری است که انسان در اروپا جرات نمی‌کند بگوید مسلمان است.

حجت الاسلام رفیعی، ادامه داد: امروز جریانی به اسم شیعه از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای که از لندن و واشنگتن حمایت و پشتیبانی می‌شوند به اسم اسلام و در لباس روحانیت، مطالب سخیفی را اشاعه می‌دهند و به علما و مراجع توهین می‌کنند.

وی ادامه داد: تکفیری‌ها و جریانات تندرو در شیعه با اسم اسلام در حال توهین و تخریب چهره اسلام هستند و کسانی که دست به اینگونه اقدامات می‌زنند دلسوز دین نیستند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، اضافه کرد: برخی افراد با توهین به دیگران در حال لطمه زدن به اسلام هستند و توسط غربی‌ها نیز حمایت می‌شوند و دشمنان می‌خواهند از طریق خود شیعیان و اهل تسنن به دنیای اسلام آسیب برسانند.

برخی شبکه‌های ماهواره‌ای که به اسم اهل بیت(ع) برنامه پخش می‌کنند دغدغه دین ندارند

وی گفت: امروز برخی در عراق و لندن و آمریکا برنامه‌های ماهواره‌ای به اسم اهل بیت(ع) پخش می‌کنند که دغدغه دین ندارند و جوانان باید مواظب چنین برنامه‌هایی باشند.

حجت الاسلام رفیعی، با بیان اینکه منتظر ظهور درد دین دارد افزود: منتظر واقعی امام زمان(عج) دغدغه دین دارد و نسبت به مسائل دینی و ارزش‌های اسلامی حساس است.

رئیس جمهور در کنار طرح مسائل اقتصادی و سیاسی به مسائل فرهنگی هم توجه کند

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه در داخل کشور آنقدر که نگران مسائل اقتصادی و سیاسی هستیم، نگرانی در خصوص مسائل فرهنگی و دینی وجود ندارد، افزود: امروز در رأس دولت فردی روحانی و عالم حضور دارد که مردم از ایشان انتظار دیگری دارند تا در کنار طرح مسائل اقتصادی و سیاسی به مسائل فرهنگی هم توجه داشته باشند.

حجت الاسلام رفیعی، گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم در سخنرانی خود در خصوص مسائل حجاب و عفاف تذکراتی دهد و این کار نیز از دستگاه‌های دولتی آغاز شود.

وزیر علوم تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها را پیگیری کند

وی با بیان اینکه امروز وزیر علوم بیش از توجه به افزایش رشته‌های دانشگاهی باید به فکر مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها باشد، افزود: امروز ارتباط دختر و پسر در دانشگاه‌ها و نیز مسائل مختلف دیگر به جوانان آسیب وارد می‌کند و وزیر علوم باید تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها را پیگیری کند.

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: در حکومت اسلامی مسئولان بیش از هر چیز باید دغدغه دین و مسائل دینی داشته باشند، امامتاسفانه امروز شاهدیم که توجه به مسائل اقتصادی و سیاسی پر رنگ تر است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دعای ندبه آمده امام زمان(عج) امام جامع الکلمه بر محور تقوا است افزود: اختلافات و تفرقه در زمان ظهور از بین خواهد رفت.

دولت و مجلس با هم وحدت داشته باشند

وی ادامه داد: امروز دولت و مجلس باید با هم وحدت داشته باشند و این شراطی که در حال حاضر حاکم است خوب نیست و اجازه ادامه فعالیت را نخواهد داد.

حجت الاسلام رفیعی، ابراز داشت: باید از برخی اختلافات دوری و پرهیز کرد و گروهی که بیست سال سکوت کرده بود و امروز سر وصدا به پا می‌کند برای رضای خدا نیست.

وی تأکید کرد: منتظر امام زمان (عج) نباید کینه ای باشد و در روایت داریم که در زمان ظهور کینه‌ها از بین می‌رود و امروز نیز در کشور به جای تخریب یکدیگر و جدایی و تفرقه‌ها در رسیدگی به اوضاع مردم و حل مشکلات آنان تلاش کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciprar.t1a5v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما