چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : 24326

نباید در برابر گسترش فساد منفعلانه برخورد کنیم

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینکه مسئولیت ما در برابر مقابله با گسترش فساد سنگین است، گفت: نباید در این زمینه مایوس شده یا حالت انفعالی بگیریم و باید امر به معروف و نهی از منکر انجام دهیم.
نباید در برابر گسترش فساد منفعلانه برخورد کنیم
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با بیان اینکه کسانی که دو ویژگی داشته باشد نیروهای عالم غیب به کمکشان می‌آیند، گفت: یکی اینکه تکیه گاه و دلبستگی و ایمان این افراد به خدا است و دیگر اینکه در سایه نام خداوند هم استقامت داشته باشند.

وی بیان کرد: این افراد هیچگاه تنها نمی‌مانند و خداوند آنها را یاری می‌کند و فرشتگان آسمان را به یاری آنها می‌فرستد تا به مقصد برسند با این پشتوانه الهی ما در دنیای امروز اگر در اقلیت هم باشیم خوف و واهمه نداریم.

اهداف گسترش فساد

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه با چنین پشتوانه‌ای اگر دنیا آلوده فساد و فحشا شود ما احساس تنهایی نمی‌کنیم ادامه داد: بر این اساس امسال برادرانی که برای تبلیغ می‌روند وظیفه شان از سالهای گذشته سنگین تر است برای اینکه دست هایی درکار است تا فساد اخلاقی را ترویج کند و این افراد سه انگیزه دارند. انگیزه اول انگیزه فساد مکتب است که مکتب مادی گرایی است که در آن آزادی بی حساب است و اینکه افراد هر کاری که بخواهند انجام دهند نه خدایی و نه جزایی وجود دارد و نه مسئولیتی و نه کتابی این سبب گسترش فساد در عالم می‌شود.

وی ادامه داد: انگیزه دوم سیاسی است مخصوصا در ممالک اسلامی که برای متلاشی کردن کشورها در این ممالک مفاسد را منتشر می‌کنند که در برخی از رسانه‌ها نیز دیدم نوشته‌اند رژیم صهیونیستی با اینکه زمین کمی برای کشاورزی در اختیار دارد بخشی را تریاک می‌کارد تا مواد مخدر تولید و مجانی به جنوب لبنان بفرستد تا شیعیان این منطقه را آلوده به مواد مخدر کند.

آیت الله مکارم با اشاره به تلاش دنیای غرب برای سلطه بر کشورهای اسلامی بوسیله نشر مفاسد اخلاقی بیان کرد: در دیداری که با رسانه ملی داشتم به من گفتند بیش از ۲ هزار کانال ماهواره‌ای فارسی زبان برای تخریب کشور ما و فارسی زبانان فعالیت می‌کند که اینها انگیزه سیاسی است و خیال می‌کنند از این طریق به مقاصد می‌رسند.

وی به انگیزه سوم برای ترویج مفاسد در کشورهای اسلامی اشاره و گفت: انگیزه سوم اقتصادی است زیرا مواد مخدر یکی از پر درآمد ترین تجارت‌های سوء دنیای مادی است که دست بسیاری از سیاستمداران در کشورهای مختلف در این امر دخالت دارند. مواد مخدر و همچنین تولید فیلم‌های فاسد هم یک عامل برای درآمدزایی است.

مسئولیت ما سنگین است

این مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: فساد مکتب و انگیزه سیاسی و مادی دست به دست هم داده تا نشر فساد بیشتر شود بنابراین مسئولیت ما سنگین است اما نباید مایوس شده یاحالت انفعالی بگیریم و دست به روی دست گذاشته و منتظر باشیم که امام زمان(عج) بیاید بلکه ما به سهم خود مسئولیت داریم و باید امر به معروف و نهی از منکر انجام دهیم.

وی بیان داشت: ما حرف خود را منطقی و شفاف و صریح و مودبانه می‌گوییم و خوفی هم نداریم که برخی بیایند و بگویند نمی‌شود و درباره حجاب و ماهواره نگویید چون فایده ندارد.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: ماهواره خانواده‌ها را متلاشی کرده و جوانان را به فساد گرفتار می‌کند و این معنا ندارد که بگویند در این زمینه سخن نگویید.

یکی از برکات حوزه مربوط به تربیت مبلغان است

وی در ادامه خطاب به مبلغان بیان کرد: مراقب باشید که جایی می روید مصداق طبیب الدوار باشید به این معنا که باید به هر منطقه می‌روید ببیند مفاسد منطقه چیست و روی آن تکیه و به مخصوصا مسئله مبدا و معاد را به خوبی توصیف و تببین کنید تا در اعمال و کردار ها تاثیرگذار باشد و همه بدانند که خدا ناظر اعمال است.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: هر کسی می‌تواند برنامه تبلیغی داشته باشد برود زیرا یکی از برکات حوزه مربوط به تربیت مبلغان است و مبلغان در هر محیطی که می‌روند باید با تواضع و اخلاق خوب و محبت و اصول اخلاق اسلامی مردم را به سوی خود جذب کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg3w9x.ak9tx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما