پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 28520
با پیام آیت الله مکارم شیرازی؛

نخستین اجلاسیه بسیج اساتید حوزه علمیه در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: نخستین اجلاسیه بسیج اساتید حوزه علمیه قم، چهارشنبه شب با پیام آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
نخستین اجلاسیه بسیج اساتید حوزه علمیه در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز ، آیت الله مکارم شیرازی در این پیام گفت: بسیج هدیه ای الهی است که توسط امام خمینی(ره) و به اقتباس از سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) به وجود آمد و مردم ایران هم از این هدیه به خوبی استقبال و بهره برداری کردند تا آن جا که بسیج به حوزه و دانشگاه نیز نفوذ کرد و اساتید بسیجی در عرصه بسیج قرار گرفتند.
 
وی در این پیام با بیان اینکه بسیج فقط شامل رزمندگان میدان جهاد نمی شود، افزود: تشکیل بسیج اساتید حوزه را موضوع مهمی می دانیم و این مرکز موجب شده است بسیج وزن بیشتری پیدا کند.
 
آیت الله مکارم شیرازی در این پیام با بیان اینکه امروز دشمنان بیش از آن که به هجوم نظامی فکر کنند بر هجوم فکری پافشاری دارند، اظهار داشت: قرآن از سویی دستور می دهد گروهی به میدان جهاد بروند، (گروهی که همه بسیجی بودند) و گروهی در مدینه بمانند و بسیج علمی داشته باشند که این مساله بدین مفهوم است که تعلیمات اسلام را فرا گیرند و به رزمندگان هنگام بازگشت بیاموزند.
 
این پیام می افزاید: این نکته شایان دقت است که دشمن بیش از آنچه که به هجوم نظامی فکر کند بر تهاجم فرهنگی و اعتقادی پافشاری دارد به همین دلیل لازم است سد نیرومندی از نظر علمی و فرهنگی در برابر یاجوج و ماجوج های زمان که همان دولتمردان آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی است، کشیده شود تا نتوانند از آن عبور کنند و آسیب های اعتقای و اخلاقی به صفوف مسلمین برسانند.
 
این مرجع تقلید در این پیام تصریح کرد: همه شما اساتید محترم در این زمینه مسوولیت سنگینی دارید و به موازات آن مقام والایی در پیشگاه خدا خواهید داشت.
 
آیت الله مکارم شیرازی در پایان این پیام افزود: باید در این گردهمایی های خود برنامه ریزی دقیق، حساب شده، کاربردی و عملی داشته باشید تا به طور هماهنگ در سراسر کشور بتوانید برنامه ها را برای حوزه های علمیه، دانشگاه و جوانان بسیجی پیاده کنید.
 
همچنین جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در این اجلاسیه با اشاره به اهمیت نیروی مقاومت بسیج برای کشور و نظام، اظهار داشت: بسیج و ولایت فقیه دو هدیه گرانبهای الهی است که همگان باید همواره شکرگزار این نعمت ها باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین \'عبدالله حاجی صادقی\' با اشاره به اعتراف ابرقدرت ها به نقش مهم و موثر ولایت و رهبری در اقتدار نظام اسلامی، تصریح کرد: ابرقدرت ها به این جمع بندی رسیده اند که امت بی امام خطر ندارد و امام بی امت اقتدار ندارد، ولی امت متصل به امام شکست ناپذیر است.
 
وی با اشاره به بسیح اساتید حوزه علمیه و هدف از تشکیل آن، اظهار داشت: بسیج اساتید حوزه ، امام و پیشرو همه بسیجیان کشور است، ولی به رغم اهمیت آن برای کل مجموعه بسیج، تاکنون تشکیل نشده بود.
 
حاجی صادقی همچنین با برشمردن برخی از اهداف تشکیل بسیج اساتید حوزه، تصریح کرد: حضور تاثیر گذار و به موقع در مقاطع مهم برای موضع گیری و اعلام نظر از مهمترین اهداف تشکیل بسیج اساتید حوزه علمیه قم به شمار می آید.
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ، امامت و هدایت سایر بسیجیان را از دیگر اهداف تشکیل بسیج اساتید حوزه برشمرد و افزود: ارایه اطلاعات در خصوص آخرین وضعیت روز کشور و جهان از دیگر اهداف تشکیل بسیج اساتید حوزه است.
 
وی همچنین با ارایه گزارشی از فعالیت های بسیج اساتید حوزه خاطرنشان کرد: از آنجا که بسیج به هیچ وجه یک نیروی هیجانی نیست و همواره همه اقدامات خود را بر اساس عقل، تدبیر و علم انجام می دهد، هماهنگی با مراجع تقلید برای بهره گیری از رهنمودهای آنها را در سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.
 
همچنین در این مراسم حجت الاسلام \'احمد عابدی\' که به عنوان نخستین مسوول بسیج اساتید حوزه علمیه قم معرفی شد، طی سخنانی با بیان اینکه بسیج اساتید بازوی علمی برای مدیریت حوزه و پیشبرد اهداف نظام به شمار می آید گفت: با وجود ظرفیت بالای حوزه برای برخورداری از بسیج اساتید، این بسیج تاکنون در این نهاد تاسیس نشده بود، درحالی که بیش از 26 هزار استاد بسیجی در دانشگاه ها مشغول فعالیت هستند.
 
وی با بیان اینکه آمریکا و استکبار نوع رویارویی با جهان اسلام را از چند سال قبل تغییر داده است، افزود: آمریکا جنگ علیه دنیای اسلام را به گونه ای طراحی کرده که عده ای از درون خود مسلمانان برای آمریکا علیه دنیای اسلام بجنگند، به نحوی که پیامدهای این جنگ کاملا به نفع آمریکا تمام شود در حالی که کمترین هزینه را به لحاظ نیروی انسانی، مالی و تسلیحاتی پرداخت کند.
 
این مراسم به همت مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه قم برگزار شد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgzn9x.ak97x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما