سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 24240

بسیج و سپاه باید در مسیر امر به معروف حرکت کند

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده سپاه استان قم گفت: بسیج و سپاه باید در مسیر امر به معروف و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بدون توقف به حرکت خود ادامه دهد.
بسیج و سپاه باید در مسیر امر به معروف حرکت کند
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، مهدی مهدوی‌نژاد در جمع فرماندهان پایگاه‌های بسیج حوزه شهید ورزنده قم ابراز داشت: مبانی نگاه ما به برنامه‌های بسیج باید بر اساس رهنمودهای ولایت، تاکیدات فرماندهی سپاه و رئیس سازمان بسیج باشد و این نوع نگاه است که می‌تواند مطالبات را از بسیج، تصحیح کند.

وی نوع انتظار از سپاه به عنوان لوکوموتیوی که قطار بسیج را با خود بکشد، اشتباهی استراتژیک خواند و گفت: هر یک از فرماندهان بسیج باید به‌عنوان یک نیروی محرک و اثرگذار در سطح منطقه خود باشد و همانند دوران دفاع مقدس در راستای پاسداری از دستاوردهای انقلاب گام بردارد.

فرمانده سپاه امام علی‌بن‌ابیطالب(ع)ادامه داد: هنر ما این است که بتوانیم از ظرفیت بالای ملی و جهانی سپاه که نهفته در بسیج است به خوبی استفاده کنیم.



مهدوی‌نژاد افق بلند نگاه مقام معظم رهبری به مجموعه برنامه‌های سپاه را موجب جهش و ارتقاء در این نهاد مقدس دانست و گفت: همواره به قله‌ها نگاه کنید زیرا توجه به اهداف و مسائل جزئی موجب سقوط و دوری از هدف می‌شود.

وی به اهمیت چینش صحیح نیروها در بسیج اشاره و خاطرنشان کرد: بسیج در ظرف سپاه قرار دارد و دشمن به زعم باطل خود مثل زمان جنگ در تلاش است این مجموعه را مرعوب خود کند، چینش درست نیروها موجب حفظ انسجام، افزایش توانمندی و خدمت موثر در تشکل سپاه و بسیج برای تحقق منویات ولایت و مقابله با دشمنان می‌شود.

فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع) افزود: فرصت را برای سازماندهی، انسجام، برنامه ریزی و هدایت نیروها و صف آرایی در برابر دشمن غنیمت شمارید.

این یادگار دوران دفاع مقدس با یادآوری این نکته که در زمان جنگ گاهی آتش دشمن آنقدر سنگین می‌شد که ابتکار عمل را از فرماندهان می‌گرفت، گفت: در جنگ نرم نیز چنان آتش سنگین می‌ریزند که رگ و ریشه را بزنند و افراد نتوانند برای انتخاب مسیر حق و باطل درست تصمیم بگیرند.

مهدوی نژاد در ادامه ابراز کرد: هر کسی گفتمان ولایت را به گفتمان خودش ترجیح ندهد، خواسته یا ناخواسته به دشمن خدمت می‌کند.

وی تاکید کرد: نباید مشکلات ما را از اصل هدف غافل کند، باید موانع ریز و درشت را مثل دوران دفاع مقدس، یا دور زد و یا با طرح ابتکاری از آن عبور کرد، به هر حال نباید در این مسیر متوقف شد.

فرمانده سپاه استان قم با طرح دغدغه مراجع بزرگوار تقلید نسبت به کمرنگ شدن موضوع ایثار و شهادت و فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اظهار کرد: بسیج و سپاه باید در مسیر امر به معروف و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بدون توقف به حرکت خود ادامه دهد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbg5b5.rhbaapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما