سه شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 2853
رئیس دانشگاه قم:

حوزه و دانشگاه محل تجلی پژوهش‌های علمی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه قم با تاکید بر تقویت روحیه پژوهش محوری در میان حوزویان و دانشگاهیان گفت: حوزه و دانشگاه محل تجلی پژوهش‌های علمی است.
حوزه و دانشگاه محل تجلی پژوهش‌های علمی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله احمد بهشتی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان قم و دانشگاه قم که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: پژوهشگران باید در همه رشته‌های علمی به دنبال گشایش و ارائه راهکار موثر برای حل مشکلات باشند.

وی افزود: پژوهش باید به صرف انرژی و زمان کمتر و بهره‌برداری بیشتر منجر شود و پژوهشگران باید به این مهم توجه کنند.

‌بهشتی با بیان اینکه امروز باید با وابستگی مبارزه کنیم، افزود: ملت ایران که در امر پژوهش و فناوری علمی و صنعتی باهوش، مستعد و خوش سابقه هستند نباید در وابستگی به سر ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه و دانشگاه محل تجلی پژوهش‌های علمی است افزود: کتب ارزشمند و ماندگار حوزوی از جمله الغدیر علامه امینی و بحارالانوار مرحوم مجلسی از مهم‌ترین آثار پژوهشی حوزه‌های علمیه است که در اثر ممارست و تلاش بسیار علمی به ثمر رسیده است.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم بودن امکانات پژوهشی افزود: یکی از راه‌های تشویق پژوهشگران به انجام امور پژوهشی این است که دانشگاه‌ها و مراکز علمی به موازات توسعه آموزشی، توسعه پژوهشی از جمله تشکیل پژوهشکده‌ها را نیز مدنظر خود قرار دهند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.ie8fuqeotsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما