دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 27412
رئیس دانشگاه قم:

فرهنگ غنی دانشگاه اسلامی الگویی برای معرفی به جهان است

قم نيوز : قم نیوز:رئیس دانشگاه قم گفت: ما با داشتن فرهنگ غنی اسلامی می‌توانیم دانشگاه‌ها را در تعامل نزدیک با آموزه‌های اسلامی به عنوان الگویی به جهان معرفی کنیم.
فرهنگ غنی دانشگاه اسلامی الگویی برای معرفی به جهان است
به گزارش قم نیوز ، آیت الله عسگر دیرباز در گفت‌و‌گو با تسنیم در قم، با اشاره به لزوم تعامل علم و دین اظهار داشت: تعامل بین حوزه و دانشگاه از لحاظ تبادل استاد، حضور دانشجویان در حوزه‌های علمیه، حضور طلاب در دانشگاه‌ها، اصلاح و بهبود متون درسی و سرفصل دروس دانشگاهی و اصلاح محتواهایی که در تعارض با آموزه‌های دینی در تعارض بوده‌اند و رفع اشکال آن‌ها گام‌هایی خوبی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی محقق شده است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه معنویت در کنار علم و فناوری می‌تواند به نقطه آرمانی خود برسد، افزود: علم و فناوری و تربیت متخصصان و توسعه علمی برای تأمین نیازهای جامعه است؛ یک بعد جامعه علمی و بعد دیگر معنویت و اخلاق و خدمت رسانی به اقشار مختلف است و همه این مسائل باید در کنار یکدیگر قرار گیرد تا به نقطه آرمانی انسانیت برسد.
 
رئیس دانشگاه قم ایجاد امنیت و رفاه جامعه را رسالت دانشگاه دانست و تصریح کرد: جامعه می‌تواند شرایط مناسبی برای پیشرفت دانشگاه‌ها داشته باشد، متقابلا نیز دانشگاه به جامعه خدمات‌رسانی کند؛ این تعامل متقابل می‌تواند تأثیر شگرفی در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.
 
آیت الله دیرباز خاطرنشان کرد: وقتی ابعاد فرهنگی اخلاقی و معنوی در آموزه‌های دانشگاهی جای خود را در ارتباط با جامعه نشان دهد الگویی برای جهانیان می‌شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه در غرب هم در دوره‌های مختلف بسیاری از دانشگاه‌ها در دل کلیساها بوده و از حمایت و همراهی کلیساها برخوردار بوده‌اند، افزود: بعدها فاصله ای بین این دو ایجاد شد اما در این زمان هم  دانشگاه‌های معتبری هستند که پشتوانه آن کلیسا است.
 
رئیس دانشگاه قم تاکید کرد: ما با داشتن فرهنگ غنی اسلامی می‌توانیم دانشگاه‌ها را در تعامل نزدیک با آموزه‌های اسلامی به عنوان الگویی به جهان معرفی کنیم.
 
انتهای پیام/ 136
https://qomnews.ir/vdcf0jd0.w6deyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما