چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 2606
آیت‌الله مصباح‌یزدی:

پیشرفت‌های کشور مرهون توصیه‌های رهبری است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: ما باید خدا را شکر کنیم و باور داشته باشیم یکی از دلایلی که کشورمان توانسته پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته باشه تاکیدات و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری است.
پیشرفت‌های کشور مرهون توصیه‌های رهبری است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد‌تقی مصباح‌یزدی سه‌شنبه شب در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که در سالن همایش‌های این موسسه برگزار شد، با بیان اینکه در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در عرصه پژوهش صورت گرفته است، اظهار کرد: در کشوری که در حال پیشرفت و توسعه است، اهتمام به پژوهش و تحقیق در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: حتی مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود به امر تحقیق و پژوهش سفارش بسیاری داشتند و این نشان از توجه ویژه ایشان به توسعه و پیشرفت روزافزون کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توصیه مقام معظم رهبری نسبت به برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه نمونه بارز اهتمام ایشان به امر تحقیق و پژوهش است، عنوان کرد: ما باید خدا را شکر کنیم و باور داشته باشیم یکی از دلایلی که کشورمان توانسته پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته باشد تاکیدات و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دانشمندان ایرانی با اهتمام داشتن به پژوهش و تحقیق توانستند پیشرفت‌های ‌بسیار زیادی برای کشور به ارمغان بیاورند، بیان کرد: خوشبختانه دانشمندان ایرانی با تکیه بر ایمانشان و تلاش‌های شبانه‌روزی خود توانستند در عرصه‌های مختلف از قبیل هوا و فضا و همچنین انرژی هسته‌ای درخشش خیره‌کننده‌ای داشته باشند.

‌مصباح‌یزدی اضافه کرد: در صنعت سایبر نیز همه شاهد هنرنمایی دانشمندان ایرانی هستیم که توانستند پیشرفته‌ترین هواپیمای جاسوسی آمریکا را در اختیار خود بگیرند و آنها را به وحشت بیندازند.

وی با بیان اینکه کشور ما از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: البته در پیشرفت‌هایی که ما به‌دست آوردیم از تمام ظرفیتمان استفاده نکردیم و ما می‌توانیم با استفاده از تمام ظرفیت‌هایی که داریم قله‌های رفیع‌تری در عرصه علم و فناوری را فتح کنیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه پژوهشگران و محققین نباید روز و شب داشته باشند، تصریح کرد: یک پژوهشگر باید تمام وقت خود را صرف کند تا پژوهش به نتیجه برسد، زندگی دانشمندان می‌تواند برای ما بسیار آموزنده باشد.

وی با بیان اینکه ما باید احساس کنیم که روزی باید پاسخگوی لحظات عمرمان باشیم، عنوان کرد: ما باید با ایمان و توکل به خداوند وارد عرصه‌های پژوهشی شویم.

‌مصباح‌یزدی با بیان اینکه ما در حوزه علوم اسلامی نیز هنوز نتوانستیم از تمام ظرفیتمان استفاده کنیم، اظهار کرد: متاسفانه کشورهایی از قبیل مصر، تونس و شمال آفریقا ظرفیت بسیار خوبی دارند که مبلغان ما نتوانستند هنوز از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.xd0iw6dvvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما