شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : 22685

مردم دنیا تشنه حقیقت هستند

قم نيوز : قم نیوز:ئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: بیش از نیمی از کسانی که در روی کره زمین زندگی می‌کنند، هیچ دشمنی با اسلام و خدا ندارند ولی نیازمند به شناخت حقیقت هستند تا راه صحیح را تشخیص دهند.
مردم دنیا تشنه حقیقت هستند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت روز معلم در مدرسه معصومیه برگزار شد امام خمینی(ره) را به عنوان معلم معرفی کرد و بیان داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی با تربیت افراد فراوانی توانست انقلاب را به پیروزی رساند که به این وسیله تاثیرات عمیقی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) حق بزرگی بر امت اسلامی دارند، گفت: امام خمینی(ره) به اندازه‌ای در عرصه تعلیم و تربیت گام برداشتند که اگر نامه اعمال ایشان مشاهده شود، مشخص می‌شود که در هر روز به اندازه عمر انسان پاداش ذکر شده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد:‌ معلمان باید برای تعیین ماده درسی نیاز جامعه را در نظر بگیرند و در این زمینه باید مشخص شود نیاز مردم چیست و در انتخاب درس و تعامل با دانش‌پژوه موردی انتخاب شود که افزایش جایگاه و مقام معلم را نیز به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به سیره و سنت رسول‌الله(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) حتی زمانی که در مجلسی حضور داشتند، علاوه بر گفتار خود با طرز نگاه کردن خود به دیگران درس می‌دادند به طوری‌که نگاه خود را بین همه به طور مساوی تقسیم می‌کردند، زیرا بهره‌گیری از استاد حق همه شاگردان است که این امر نکته تربیتی برای تدریس محسوب می‌شود.

مصباح‌یزدی با اشاره به وظایف دانش‌پژوه در برابر استاد عنوان داشت: روایات فراوانی در زمینه تواضع، ادب و تکریم استاد ذکر شده که شاگردان باید به آن توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد:‌ بر اساس روایات رسیده از ائمه اطهار(ع) علم‌آموزی به اندازه‌ای دارای اهمیت است که فردی که برای علم‌آموزی از منزلش خارج می‌شود بال ملائکه زیر پایش قرار می‌گیرد تا قدم بر بال ملائکه گذارد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: بیش از نیمی از کسانی که در روی کره زمین زندگی می‌کنند هیچ دشمنی با اسلام ندارند، ولی نیازمند شناخت حقیقت هستند تا راه صحیح را تشخیص دهند.

وی یادآور شد:‌ بسیاری از این افراد به اندازه‌ای تشنه حقیقت هستند که خود برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند و حتی حاضر هستند هزینه آن را پرداخت کنند.

مصباح‌یزدی به ویژگی‌های استاد مطهری اشاره کرد و افزود: این استاد بزرگوار همواره سعی می‌کرد در مسیر نزدیکی به خدا، نیاز جامعه را در نظر بگیرد ولی در مدت زندگی این عالم بزرگوار نشد که از وجود ایشان بهره‌برداری لازم صورت گیرد البته کتاب‌های ایشان می‌تواند راهنمای خوبی باشد.

وی یادآور شد: امروز در دانشگاه‌ ما فلسفه‌های الحادی آموزش داده می‌شود و در دوران گذشته نیز مباحث مارکسیستی آموزش می‌دادند و کتب مارکسیستی را در اختیار دانشجویان می‌گذاشتند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: استاد مطهری و علامه طباطبایی زحمات فراوانی کشیدند تا این انقلاب به ثمر رسید اگرچه امام خمینی(ره) علت تامه انقلاب محسوب می‌شود ولی مقدمات انقلاب از منبرها و مباحث فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: تاثیر در اساتید دانشگاه اهمیت فراوانی دارد، زیرا آثار برخی از استادان به صورت میلیونی منتشر شده و حتی به زبان‌های دیگر نیز ترجمه شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccpeqi.2bqi48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما