يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : 209
عضو مجلس خبرگان رهبری:

دانشگاه‌ها با درایت به سمت تفکیک جنسیتی بروند

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اکنون که همتی عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تفکیک جنسیتی وجود دارد باید دانشگاه‌های کشور با درایت کامل به سوی این مقصد والای انسانی الهی حرکت کنند.
دانشگاه‌ها با درایت به سمت تفکیک جنسیتی بروند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله احمد بهشتی با اشاره به اهمیت مسئله تفکیک جنیسیتی دانشگاه‌ها اظهار کرد: وزیر علوم در همایش رؤسای دانشگاه‌ها سؤال جالبی مطرح کرد و آن این که با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید از ما بپرسند که چرا به دنبال تفکیک می‌رویم، بلکه باید از وزرای قبل سؤال کنند که چرا مصوبه را اجرا‌ نکرده‌اند؟!

سرپرست دانشگاه قم تصریح کرد: در کشور عربستان و در دانشگاه‌های معتبر آن، به گزارش شاهدان عینی خبری از اختلاط نیست و این در حالی است که همه امکانات آموزشی و پژوهشی برای هر دو جنس فراهم شده است.

وی افزود: ما نه از نظر مالی از عربستان ضعیف‌تریم و نه به لحاظ انگیزه‌های معنوی و اخلاقی و دینی چیزی از آنها کم داریم بلکه به مراتب جلوتریم. اینکه چرا تا کنون کوتاهی کرده و همچنان بر حفظ وضع موجود، پا فشاری می‌شود، سؤال برانگیز است.

بهشتی بیان کرد: البته من بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم که تفکیک، مقبول و معقول و خداپسندانه است، ولی تبعیض نه قابل قبول است و نه عقلانی و نه خداپسندانه است.

وی ادامه داد: متأسفانه دانشگاه قم که پرچم‌دار تفکیک است و بانی فقید آن با پشتیبانی جامعه مدرسین و دولت‌های پیشین تلاش گسترده‌ای در این راه داشته، شاهد تبعیض است.

سرپرست دانشگاه قم عنوان کرد: خوشبختانه به برکت قدوم مبارک رهبر عالیقدرمان به قم و کمک دولتمردان و ریاست جمهوری و وزارت علوم، مقدمات رفع تبعیض به طور کامل فراهم شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این الگوی دانشگاهی بتواند همواره سازنده راه تفکیک برای دانشگاه‌های کشور، بلکه دانشگاه‌های جهان اسلام باشد.

وی گفت: در این راه چندان پیش رفته‌ایم که گفته‌ایم حتی یادمان شهداء گرانقدر نیز برای هر دو بخش خواهران و برادران در دانشگاه قم منظور شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcebo8wijh87.9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما