پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۸
کد مطلب : 49656
منبع : خبرگزاری فارس
عضو مجلس خبرگان رهبری:

برتری جویی یکی از بدترین رذیلت‌های اخلاقی است

اثر تحمل سختی‌ها بر تربیت وجودی انسان
قم نيوز : قم نيوز: نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان گفت: برتری جویی یکی از بدترین رذیلت‌های اخلاقی است و سرای آخرت برای کسانی است که در دنیا به دنبال برتری جویی نباشد.
برتری جویی یکی از بدترین رذیلت‌های اخلاقی است /اثر تحمل سختی‌ها بر تربیت وجودی انسان
برتری جویی یکی از بدترین رذیلت‌های اخلاقی است /اثر تحمل سختی‌ها بر تربیت وجودی انسان
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز در آیین جزء خوانی قرآن در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به دفاع پیامبران از مظلومین اظهار کرد: انسان باید روحیه ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم را در وجود خودش داشته باشد، پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) از مظلومین دفاع می‌کردند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) فرمود مظلوم و ستم دیده در نگاه من بزرگ است تا حق او را از ظالم بگیرم، انسان‌های قدرتمند در نگاه من خوار هستند تا حق مظلومان را از آن‌ها بگیرم.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام علی(ع) فرمود: انتقام مظلوم را از ظالم خواهم گرفت، این امام معصوم در آخرین لحظات حیات خودشان به دیگران وصیت کرد که مدافع مظلومان باشید.

حاج ابوالقاسم با اشاره به تاریخچه روز قدس اظهار کرد: امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس تعیین کردند تا مردم در این روز از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

وی ادامه داد: قارون گرفتار جنون نمایش ثروت خودش بود، قرآن افرادی که فخر فروشی می‌کنند را مذمت کرده است، امام صادق(ع) فرمود انسان نباید به خاطر ثروت زیاد خودش خوشحال شود و یاد خداوند را فراموش کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: برتری جویی یکی از بدترین رذیلت‌های اخلاقی است، خداوند می‌گوید سرای آخرت برای کسانی است که در دنیا به دنبال برتری جویی نباشد و این صفت یکی از صفات اخلاقی بد است.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ضرورت دوری انسان از برتری جویی اظهار کرد: انسان‌هایی که ثروتی دارند، در معرض خطر برتری جویی هستند، افراد ثروتمند نباید با خرید اجناس از فروشگاه‌های مارک دار به دنبال فخر فروشی به دیگران باشند، فرعون گرفتار رذیلت برتری جویی بود، البته در هر دوره ای فرعونی وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: خداوند دار آخرت را برای کسانی قرار داده است که به دنبال برتری جویی به دیگران نیستند و مردم باید از این صفت اخلاقی بد دوری کنند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تحمل سختی‌ها در راه خدا یک عامل تربیتی است، انسان نباید زمانی که در راه خدا با یک سختی مواجه می‌شود، از این راه منحرف شود، ائمه معصومین(ع) جان خودشان را در راه رضایت خدا بذل و در برابر سختی‌ها در این مسیر صبر کردند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ویژگی‌های اصحاب امام حسین(ع) اظهار کرد: این افراد با وجود اینکه تعدادشان زیاد نبود، ولی در مسیر حق ایستادگی کردند، انسان‌های موحد در هر دوره ای بر سختی‌ها تحمل کردند و توجه به استقامت گذشتگان موجب ایجاد روحیه صبر در آیندگان می‌شود.

وی ادامه داد: خواندن نماز بر روی انسان اثر تربیتی دارد، نماز مهم ترین عامل بازدارنده انسان از بدی‌ها و زشتی‌ها است، رسول اکرم(ص) فرمود نماز یک فرد گناهکار موجب می‌شود که بالاخره او یک روزی از گناه دست بکشد، استمرار فرد بر نماز بالاخره دست او را در راه ترک گناه خواهد گرفت.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان در پایان خاطرنشان کرد: نماز انسان به اندازه ای برای او نفع دارد که دست از گناه بکشد و انسان نباید به هیچ وجه نماز خواندن را ترک کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmmex.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما