شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : 24645

بروز ناهنجاری‌ها در شأن قم نیست

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با بیان اینکه بروز ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌ها در شأن قم نیست، گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به اراده جدی و مجاهدت بیشتر دستگاه‌ها نیاز دارد.
بروز ناهنجاری‌ها در شأن قم نیست
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش که ظهر شنبه به مناسبت یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در جمع مدیرکل و کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم حاضر شد، اظهار کرد: نباید به فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم نگاه استانی شود، بلکه بخشی از فعالیت‌های این اداره کارکرد ملی بلکه فراملی دارد.

وی فعالیت‌های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم را مورد تاکید قرار داد و گفت: اعتقاد قلبی مقام معظم رهبری بر این است که در جمهوری اسلامی ایران کارهای قرآنی در خور شأن انجام شود و با وجود اینکه نهادهای مختلفی در زمینه توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی فعالیت می‌کنند ولی هنوز به جایگاه رفیع مورد نظر مقام معظم رهبری دست پیدا نکردیم.

استاندار قم تاکید کرد: امیدواریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با گستردگی فعالیتی که در زمینه قرآنی دارد بتواند در این عرصه قدم‌های ویژه‌ای بردارد تا به جایگاه رفیع دست پیدا کنیم.

بستر تبلیغ دین در فضای مجازی

حجت‌الاسلام صالحی منش ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی را مهم و تاثیرگذار برشمرد و با تحلیلی از شرایط کنونی هجمه‌های دشمنان اظهار کرد: هزاران شبکه ماهواره‌ای و پایگاه‌ها و سایت‌های مختلفی که در فضای مجازی ایجاد شده بهترین و مهم‌ترین بستر برای ارتقای فرهنگ دینی است.

وی تصریح کرد: دیگر نمی‌توانیم بنشینیم و منتظر باشیم مردم سراغ ما بیایند بلکه این ما هستیم که باید از همه ظرفیت‌ها و فضاهای موجود برای نشر معارف دینی و اعتقادی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه استان قم دارای مشکلات عدیده است، اصلاح سبک زندگی را نیازمند مجاهدت بیشتر نهادهای فرهنگی و دینی دانست و با تشریح نقش محوری سازمان تبلیغات اسلامی در ارائه طرح‌های کاربردی برای رفع بخشی از این آسیب‌ها اظهار کرد: متاسفانه آمار ناهنجاری‌ها، بداخلاقی‌ها، بدحجابی‌ها و اعتیاد نگرانی بزرگی است که باید کاری کنیم این آمار کاهش یابد.

استاندار قم تاکید کرد: دستگاه‌های تبلیغاتی و فرهنگی به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی باید با اجرای طرح‌های موثر و کاربردی، جلوی این آسیب‌ها را بگیرند و خانواده‌های متدین را نسبت به چنین خطراتی بیمه کنند تا در امان باشند.

انتقاد از بدحجابی

حجت‌الاسلام صالحی‌منش به مشکل بدحجابی در قم اشاره کرد و گفت: هر کسی که وارد شهر قم می‌شود توقع ندارد این شهر را در چنین وضعیتی ببیند.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی اگر طرحی برای حل این معضل دارد، خودش اقدام کند و تمام دستگاه‌های استان در خدمت این سازمان قرار گیرند و طرح مورد نظر را اجرا کنند تا مسئله بدحجابی به حداقل برسد.

استاندار قم وقوع درگیری خشونت آمیز در بیمارستان شهید بهشتی که منجر به قتل یک نفر شد را اتفاقی دردآور و نگران کننده دانست و گفت: باید اراده جدی برای رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و ناهنجاری‌ها به وجود آید تا این چالش‌ها به صورت ریشه‌ای برطرف شود.

تقدیر از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام صالحی منش فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم را قابل تقدیر دانست و با اشاره به نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: امیدوارم دستگاه‌های فرهنگی در پایان امسال به جایگاهی که مقام معظم رهبری خواستند برسند تا ایشان با افتخار تمامی خواسته‌های خودشان را تحقق یافته ببینند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بحمدالله حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی که مسئولیت سنگینی در سازمان تبلیغات اسلامی بر دوش دارند مجاهدانه زحمات زیادی را متحمل می‌شوند.

استاندار قم با تمجید از فعالیت‌های حجت‌الاسلام اسکندری در اداره کل تبلیغات اسلامی تاکید کرد: با ظرفیت‌هایی که در اداره کل تبلیغات اسلامی قم وجود دارد، انتظار ویژه‌ای از این اداره کل می‌رود.

حجت‌الاسلام صالحی‌منش خطاب به مدیرکل و مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: البته کمبودها و محدودیت‌های مالی وجود دارد اما اینها مانع از بزرگی و عزتی که در شماها هست، نمی‌شود و امیدواریم در تحقق اهداف بلند سازمانی موفق باشید.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ضمن تقدیر از استاندار قم که در آستانه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با کارکنان این اداره کل دیدار داشته، گزارشی از فعالیت‌های سال گذشته و برنامه‌های پیش رو اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ارائه کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaminu.49nyy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما