پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 24748

تدوین 12 کتاب معارف اسلامی ویژه دانشگاه‌ها

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی از چاپ 12 کتاب معارف اسلامی در سال گذشته خبر داد.
تدوین 12 کتاب معارف اسلامی ویژه دانشگاه‌ها
به گزارش قم نیوز، غلامحسین گرامی با اشاره به فعالیت‌های معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی اظهار کرد: وظیفه اصلی این معاونت تهیه و تدوین کتاب‌های درسی و کمک درسی معارف اسلامی دانشگاه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری ارتقای دروس معارف اسلامی در دانشگاه از نظر محتوایی و ارائه درس از جمله کارهای عمده‌ای است که در سال گذشته انجام شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی افزایش کتاب‌های درسی در حوزه دروس معارف اسلامی را از اقدامات دیگر ذکر کرد و افزود: تنوع کتاب‌های درسی معارف اسلامی یکی از سیاست‌ها بوده تا به نیازها، علایق و سلایق دانشجویان که در دانشگاه‌های مختلف در سطوح مختلف علمی هستند، بتوانند پاسخ دهند.

وی عنوان کرد: به دلیل آنکه درس معارف اسلامی پاسخگوی نیازهای دانشجویان است، باید کتاب‌های مختلف ویژه این درس طراحی شود و کتاب‌ها متناسب با سطوح مختلف و رشته خاصی تالیف شود.

گرامی یادآور شد: ۱۲ کتاب جدید معارف اسلامی در سال گذشته چاپ شد که برخی از آنها کار جدید بوده و برخی ویراست جدید از کتاب‌های سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: سه کتاب در حوزه آشنایی با منابع اسلامی در حوزه تفسیر قرآن و نهج البلاغه چاپ شده که شامل تفسیر موضوعی قرآن با رویکردهای حقوقی، اقتصادی و مدیریتی است.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی عنوان کرد:‌ سه کتاب در گروه مبانی نظری اسلام چاپ شده که شامل دو کتاب جدید و یک کتاب ویراست جدید بوده که از جمله آنها درآمدی بر انسان‌شناسی اسلامی ویژه رشته‌های فنی و مهندسی است.

وی یادآور شد:‌ سه کتاب فلسفه اخلاق در حوزه اخلاق اسلامی با رویکرد تربیتی بوده است و آیین زندگی یا اخلاق کاربردی ویژه رشته‌های علوم پزشکی نیز تالیف شده که متناسب با نیازهای دانشجویان این رشته است.

مصلحی یادآور شد: کتاب اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) در حوزه انقلاب و بیداری اسلامی از کتاب‌های دیگر چاپ شده است که دارای ویرایش جدید است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcevf8w.jh8eei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما