سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 24923

مهاجرت و تکدی گری، علت اصلی وجود معتادان در قم است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم گفت: اکثر معتادینی که در قم وجود دارند، اهل این شهر نیستند و با مهاجرت یا به قصد تکدی گری وارد این شهر شده‌اند.
مهاجرت و تکدی گری، علت اصلی وجود معتادان در قم است
به گزارش قم نیوز، ابراهیم حاج مظفری قم که صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: اعتیاد هزینه‌های زیادی را برای جامعه دارد و نهادهای زیادی را درگیر می‌کند که از نیروی انتظامی گرفته تا دادستانی و بهزیستی درگیر آن هستند و در این زمینه ما شهدای گران‌قدری را نیز هدیه کرده‌ایم.

مدیرکل اجتماعی استانداری قم افزود: مافیای اقتصادی سنگینی پشت مواد مخدر است و با برخی تخمین‌ها می‌توان گفت، ماهانه ۱۵ میلیارد تومان حداکثر و بر مبنای برخی تخمین‌های دیگر، ماهانه ۹ میلیارد تومان برای این مواد هزینه می‌شود که بر مبنای همین تخمین حداقلی، در سال ۱۰۸ میلیارد تومان گردش مالی آن است و مافیای اقتصادی از آن نمی‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: گردش درمان نیز در این زمینه زیاد است و ماهانه بیش از یک میلیارد و صد میلیون تومان برای درمان هزینه ثبت شده می‌شود و اکثریت معتادین قم، ساکن قم نیستند و از شهرهای دیگر به عنوان مهاجر وارد شده‌اند که یکی از ریشه‌های آن، بحث تکدی گری است.

مظهری تصریح کرد: دستگاه‌هایی که وارد این بحث شده‌اند، بعضاً کارآیی لازم را ندارند و در بحث درمان نیز، بحث عرضه و تقاضاست و بخش خصوصی نیز وارد شده است اما موفقیت لازم در این زمینه کسب نشده است.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcjthe8.uqex8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما