دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : 25364

تشکیل پرونده سلامت برای طلاب جدیدالورود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از تشکیل پرونده سلامت برای طلاب جدیدالورود حوزه‌های علمیه خبر داد.
تشکیل پرونده سلامت برای طلاب جدیدالورود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری قبل از ظهر دوشنبه در دیدار مسئولان تأمین اجتماعی قم با اشاره به اقدامات مرکز خدمات حوزه علمیه برای سلامت طلاب اظهار داشت: در حال حاضر برای هر طلبه‌ای که وارد حوزه علمیه می‌شود، از همان ابتدا یک پرونده سلامت تشکیل می‌دهیم تا امور درمانی به درستی پیش برود.

وی ادامه داد: با این حال ما تاکید کردیم این پرونده سلامت باید برای تمام طلابی که مشغول تحصیل هستند، ایجاد شود تا حوزه علمیه به عنوان الگویی در میان دیگر دستگاه‌ها در بخش سلامت عمل کند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به رضایت نسبی طلاب از بیمه درمانی خود ابراز داشت: تأمین اجتماعی می‌تواند مشکلات بسیاری را از دوش مردم در حوزه سلامت بردارد.

وی گفت: در روایات ما آمده که امنیت و سلامت دو نعمت پنهان خداوند هستند. تأمین اجتماعی هم با تضمین آتیه و تلاش برای درمان مردم این دو حوزه را مدیریت می‌کند.

درمان دندان تشریفاتی نیست

آیت‌الله حسینی بوشهری به نقص پوشش بیمه‌ای در بخش درمان دندان اشاره کرد و افزود: درمان دندان یک امر تشریفاتی نیست و به چهره و هویت فرد تعلق دارد. گاهی دیده می‌شود به دلیل گرانی این درمان و نبود پوشش بیمه‌ای مردم دچار مشکلات بسیاری هستند.

وی به اهمیت بیمارستان امام رضا(ع) در ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان قمی اشاره کرد و ابراز داشت: مسیر دسترسی به این بیمارستان باید برای مردم هموارتر شده و خدمات آن گسترش یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اهمیت کار در بخش تأمین اجتماعی اضافه کرد: رئیس جمهور نیز توجه خاصی به مقوله سلامت دارند که این مناسب است.

فضیلت گره‌گشایی از کار خلق

وی ادامه داد: کار تأمین اجتماعی خدمت به خلق است که این موضوع در اسلام بسیار توصیه شده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: خداوند انجام حقوق بندگانش را به انجام حقوق خودش مقدم کرده است. اگر کسی بتواند از عهده ادای دین مردم بربیاید، می‌تواند در مرحله بعدی به عبادت خداوند بپردازد.

وی گره‌گشایی از کار مردم در مجموعه تأمین اجتماعی را یک اصل دانست و ابراز داشت: پزشک و پرستاری که مشکلی را از مردم حل کند، اجر بزرگی خواهد داشت.

امام جمعه قم گفت: نباید رفتار پزشکان، پرستاران و کارمندان به گونه‌ای باشد که در مقام مقایسه کشورهای غیر مسلمان در این زمینه از ما پیشی بگیرند.

وی ادامه داد: با اینهمه آموزه‌های دینی و معرفتی که در دین ما وجود دارد، نباید کار به جایی برسد که عده‌ای بگویند نام اسلام در کشور ماست اما مسلمانی در جای دیگر رعایت می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjxte8.uqeimzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما