پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 16326
توصیه‌های آیت‌الله حسینی بوشهری به مبلغان

مبلغان دینی، پرونده رذایل اخلاقی را در جامعه اسلامی ببندند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله حسینی بوشهری گفت: مشکل امروز جامعه ما، کمی اخلاق الهی و حسینی است و مبلغان دینی باید پرونده رذایل اخلاقی را در جامعه اسلامی ببندند.
مبلغان دینی، پرونده رذایل اخلاقی را در جامعه اسلامی ببندند
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسینی بوشهری که صبح امروز در جمع مبلغان ماه محرم سخن می‌‎گفت، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: منبر از الطاف بزرگ خداوندی بوده که نصیب ما شده است و بسیاری از این لطف محروم هستند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، افزود: امام حسین(ع) نیز وسیله ای برای تبلیغ دین خداست و به وسیله این امام عزیز مردم با دین خدا و مذهب تشیع آشنا می‌‎شوند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ماه محرم اسلام در شرایط خاصی فرا رسیده که این شرایط خاص هم در ایران و هم در جهان اسلام و هم در کل جهان حاکم است، به ویژه ممکن است درباره سیاست‌های کلی نظام مورد پرسش قرار بگیرید و به شما توصیه می‌‎کنم که دقت کنید براساس سیاست‌های کلی نظام کار خود را انجام دهید و تبلیغ کنید.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: در این شرایط حساس، باید از ایجاد تنش در جامعه خودداری کرده و این وظیفه مهمی است که به عهده شما است.
 
وی افزود: مشکل امروز جامعه ما، کمی اخلاق الهی و حسینی است و مبلغان دینی باید پرونده رذایل اخلاقی را در جامعه اسلامی ببندند، یکی از مشکلات جامعه ما، تربیت دینی است که باید در آن بکوشیم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بسیاری از روحانیون به خاطر اینکه اجتماعی نبوده اند، فراموش شده اند، بنابراین آن دسته را که با نظام اسلامی مشکل ندارند، بزرگ کرده و معرفی کنید.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: معارف اهل بیت(ع) را تبیین کنید زیرا کار شما نجات مستضعفان شیعه و جامعه اسلامی است، برخی از شما گفته اید که به گاهی به روستاهایی سفر کرده اید که رنگ اهل علم را ندیده اند و این کارها وظیفه روحانیون است.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: اگر مبلغان خوب عمل کنند، مرزبانان نیروی انتظامی با قوت و شدت بیشتری به کار خود ادامه می‌‎دهند زیرا به گفته معصوم(ع)، مبلغی که به سمت دشمن می‌‎رود، از دل آتش سوزنده تر است و از خطرات هراسی ندارد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نخستین رکنی که برای این کار عظیم باید آماده کنید، دل خودتان است و باید خداترس شوید و این یکی از رموز موفق شماست، از سوی دیگر امانت داری و صداق کار اصلی شما است زیرا شما امین مردم هستید.
 
امام جمعه قم تصریح کرد: استقامت در تبلیغ و تحمل شرایط بد و در عین حال آرام و متین برخورد کردن، از دیگر وظایف مبلغان است، شرایط بد آب و هوایی را برای 10 روز تحمل کنید زیرا استقامت در تبلیغ، از شرایط روحانیون است.
 
حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: مردم را نسبت به ایجاد وقف جدید برای حوزه‌های علمیه تشویق و نیز به کارهای ماندگار تشویق کنید که یکی از آنها عزاداری است و دیگری عزاداری سید الشهدا است.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فیلم‌های صدا و سیما در ایام ماه رمضان و بازیگران نقش روحانی، افزود: صدا و سیما گاهی یک فیلمی را پخش می‌‎کند و بعد ما را برای مراسم قرآنی خود دعوت می‌‎کنند و آن وسط ناگهان اسم سریال دودکش در می‌‎آید بدون اینکه ما بدانیم و همین را پخش می‌‎کنند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: از پشت این تریبون هشدار می‌‎دهم که شنیده ام و البته نه در صدا و سیما، می‌‎خواهند باز به تن کسی که در این سریال‌ها خیلی معروف و مشهور است، لباس روحانیت کنند و در سریال و فیلم دیگری نمایش بدهند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ما می‌‎گوییم بس است و چنین کاری نباید انجام شود، اگر کمکی به روحانیت نمی کنید، با آبروی روحانیت بازی نکنید زیرا اگر حوزه روزی تصمیمی بگیرد، چیزی برای شما باقی نمی‌ماند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdch-xnz.23n-idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما