شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : 25452

مومنان از فرصت شب قدر غفلت نکنند

قم نيوز : قم نیوز:‌ آیت الله سبحانی گفت: ما نباید از شب های قدر غافل شویم، چون این شب ها فرصتی برای توبه و آمرزش گناهان است تا ما از عذاب های الهی نجات پیدا کنیم.
مومنان از فرصت شب قدر غفلت نکنند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره زمر که در مجتمع عالی فقه برگزار شد، با اشاره به مثل های قرآن اظهار کرد: خداوند با استفاده از مثل ها در قرآن به دنبال بیدار کردن و تشریح بهتر مسائل است، خداوند در آیات قرآن با بیان مثل ها، حسنات توحید و زشتی های شرک را بیان می کند، مثل های قرآن جنبه تشریحی دارد، به عنوان مثال خداوند در قرآن، با یک مثل، مسئله وجود خدا را به یک گونه قابل فهم برای مردم بیان می کند.

مفسر قرآن کریم با اشاره به شهادت امام علی (ع) گفت: حضرت علی (ع) اجازه قصاص ابن ملجم را تا قبل از شهادتشان ندادند، ایشان فرمودند که اگر من از دنیا رفتم، امام حسن (ع) در خصوص قصاص کردن یا نکردن ابن ملجم تصمیم می گیرد.

آیت الله سبحانی تعلیم و تربیت را کار اهل بیت (ع) دانست و افزود: امیرالمومنین (ع) حتی در آخرین لحظات زندگی هم دست از تعلیم و تربیت مردم برنداشت و جراحت نیز مانع تعلیم و تربیت ایشان نشد، امام علی (ع) در بستر شهادت فرمودند که پیامبر در ساعت های آخرشان به من فرمودند که علی به مسجد برو و این پیام را را از جانب من به مردم برسان که خداوند سه دسته از مردم را لعنت می کند، گروهی که عاق والدین باشند، گروهی که از دست مولایشان می گریزند و گروهی دیگر که مزد کارگر را نمی دهند.

وی تصریح کرد: پیامبر (ص) در توضیح پیام شان فرمودند که ای علی، من و تو پدران این امت هستیم، آن کسی که به ما ظلم کند، خداوند او را لعنت می کند، ای علی من و تو مولای این امت هستیم، آن کسی که از ما فرار می کند، خداوند او را لعنت می کند، ای علی من و تو کارگر این امت هستیم، خداوند لعنت می کند کسانی را که مزد به ما ندادند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به شب قدر خاطرنشان کرد: شیطان در این شب ها در بند است و از مناجات مردم، رنج می برد، ما نباید از شب های قدر غافل شویم، چون این شب ها فرصتی برای توبه و آمرزش گناهان است تا ما از عذاب های الهی نجات پیدا کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchikni.23nmmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما