يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 25456

ارایه خدمات به مددجویان بهزیستی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی قم گفت: 200 موسسه بخش خصوصی دراین استان به مددجویان خدمات ارایه می کنند.
ارایه خدمات به مددجویان بهزیستی
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقهˈ به مناسبت هفته بهزیستی ( ۲۵ لغایت ۳۱ تیرماه) اظهار داشت: هشت هزار و ۸۵۰ پرونده مددجویان بهزیستی به این موسسات واگذار شده است.

وی افزود: ارایه خدمات در بخش های مختلف امور اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و درمان، کودکان و نوجوانان و خانواده است.

وی با اشاره به فعالیت در معاونت امور اجتماعی گفت: این معاونت دارای چهار دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، امور کودکان و نوجوانان، توانمند سازی زنان و خانواده و مشاوره می باشد.

سلیقه افزود: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی در زمینه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از طریق خط تلفن اورژانس اجتماعی (خط ۱۲۳)، تیم سیار اورژانس اجتماعی، بازپروری زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب، کودکان خیابانی، حمایت از افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی و مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق فعالیت می کند.

وی گفت: بحث جمع آوری کودکان خیابانی توسط نیروی انتظامی و شهرداری و ساماندهی توسط بهزیستی صورت می گیرد که در این زمینه ۳۵۰ کودک خیابانی در استان پذیرش شده اند که ۵۵ درصد این افراد مهاجر هستند.

سلیقه ادامه داد: متکدیان نیز توسط نیروی انتظامی و شهرداری جمع آوری شده و به بهزیستی منتقل می شوند که در حال حاضر به یک هزار و ۱۵۵ متکدی خدمات ارایه می شود.

وی با اشاره به برنامه های سازمان بهزیستی برای کاهش طلاق در قم گفت: بهزیستی باهمکاری دادگاه های خانواده، تیمهای مشاوره و مداخله درخانواده را در دادگاه ها و مراکز خصوصی مستقر کرده است تا زمینه

آشتی و ادامه زندگی مشترک ،زوج های درحال طلاق را فراهم کنند.

مدیرکل بهزیستی قم ادامه داد: در این راستا یک هزار و ۱۵۸ مورد به تیم های مشاوره در دادگاه خانواده و یک هزار و ۲۰۰ مورد به مراکز مشاوره ارجاع داده شده است که از این تعداد ۳۴۰ مورد سازش کرده و از طلاق منصرف شده اند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb0ab5.rhbsspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما