چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 8126

در مقابله با تکدی‌گری از مسوولیت شانه خالی نکنید

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی قم از دستگاه‌های مسوول در امر مبارزه با تکدی‌گری خواست تا به وظیفه خود عمل کرده و از انجام مسوولیت شانه خالی نکنند.
در مقابله با تکدی‌گری از مسوولیت شانه خالی نکنید
به گزارش قم نیوز، ابراهیم حاجی مظفری امروز به وجود بیش از انتظار متکدیان در این استان اشاره و بیان کرد: به دلیل اینکه قم شهری زیارتی است و زائران بسیاری به شوق زیارت کریمه اهل بیت(س) به این شهر می‌آیند، قم محل کسب درآمد مناسبی برای متکدیان محسوب می‌شود.

وی با تبیین وظایف اداره کل بهزیستی در مقابل متکدیان تصریح کرد: نباید همه انتظارات برای جمع آوری متکدیان به اداره بهزیستی ختم شود چرا که نهادهای دیگری مانند شهرداری و نیروی انتظامی نیز در مبارزه با رشد این مقوله باید دخالت کنند.

مدیرکل بهزیستی قم ادامه داد: همه مسوولانی که در این امور وظایفی دارند باید به وظایف خود عمل کنند و نباید به دلیل اینکه نهادی مانند بهزیستی هست از بار مسوولیت شانه خالی کنند.

وی تکدی‌گری را فعالیتی خلاف قانون دانست و بیان کرد: تکدی‌گری در قانون کشور ما جرم شمرده شده که در این راستا نیروی انتظامی وظیفه دارد تا برخورد اجرایی را به طور کامل و طولانی مدت انجام دهد.

حاجی مظفری به حضور نیازمندان واقعی در میان متکدیان اشاره کرد و گفت: این افراد بدون هیچ حمایت و سرپناهی، به ناچار وارد این وادی شده‌اند که باید با همکاری نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی ساماندهی شوند.

وی در عین حال تاکید کرد: جمع آوری و خارج کردن این افراد از استان قم نه تنها دردی را درمان نمی‌کند بلکه درمان‌های قبلی را نیز بی‌اثر خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: شهرداری باید به صورت جدی به پاکسازی معابر و میادین شهری از افراد متکدی بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه مسافران و زائران به دلیل برخورد موقتی با متکدیان چندان به مشکلی بر نمی‌خورند، اظهار کرد: تنها ساکنین شهر قم هستند که همواره از بروز این مشکل آسیب جدی می‌بینند.

حاجی مظفری از نهادهایی که در امر مبارزه با متکدیان نقشی دارند خواست تا جدای از مناسبت‌ها و روزهای خاص درباره این معضل در جامعه کنونی تصمیمات جدی بگیرند.

مدیرکل بهزیستی استان قم برخی از دلایل سرازیر شدن متکدیان در استان قم را واقع شدن این استان در چهار راه مواصلاتی ۱۷ استان کشور دانست و گفت: برخی از متکدیان در دیگر استان‌ها جمع‌آوری شده و نزدیک قم رها می‌شوند.

به گفته وی برخی از متکدیان خطرناک هستند که به صورت حرفه‌ای و گروهی تکدی‌گری می‌کنند و توانسته‌اند درآمد مناسبی را از این راه برای خود تأمین کنند.

حاجی مظفری تاکید کرد: همشهریان باید آگاهی داشته باشند که کمک به برخی از متکدیان موجب برهم زدن آرامش و امنیت شهر می‌شود.

وی افزود: بسیاری از همشهریان بدون در نظر گرفتن مشکلات بلند مدت ناشی از کمک به تکدی‌گران، از روی احساس به این افراد کمک می‌کنند که از عواقب ناشی از این اقدام غافل هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قم یادآور شد: دستگاه‌ها باید شهروندان را از این مسئله و عواقب آن آگاه کنند تا کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به صورت مستقیم به متکدیان نپردازند.

وی از همشهریان خواست تا کمک‌های خود را به دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی بدهند تا به دست شخصی برسد که نیازمند واقعی است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.ravct1azqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما