شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : 8041

خانواده معتادان نیازمند حمایت اند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه خانواده‌های معتادان در معرض آسیب در جامعه هستند، از خیرین خواست تا از این خانواده‌ها در جامعه حمایت کنند.
خانواده معتادان نیازمند حمایت اند
به گزارش قم نیوز، ابراهیم حاجی مظفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بهزیستی تشکیل شد؛ اظهار داشت: اداره بهزیستی یکی از دستگاه‌های پیشرو در امر سلامت جامعه است.

وی به پوشش گسترده خدمات گوناگون این دستگاه برای گروه‌های سنی مختلف اشاره و ابراز کرد: بهزیستی خدمات خود را از قبل از تولد نوزادان آغاز کرده و تا دوران کهنسالی اقشار گوناگون جامعه از این خدمات بهره‌مند می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم خدمات این دستگاه را قبل از تولد نوزادان، مشاوره ژنتیک عنوان کرد و افزود: اداره کل بهزیستی برای ارتقای سلامت جامعه با حساسیت ویژه‌ای گام بر می‌دارد.

وی به تبیین اهمیت سلامت در جامعه پرداخت و بیان کرد: منظور از سلامت جامعه، سلامتی فراگیر است که سلامت روانی، سلامت اجتماعی و سلامت جسم را شامل می‌شود.

حاجی مظفری خدمات این اداره کل را در سه سطح عنوان و ابراز کرد: سطح یک خدمات پیشگیری، سطح دو خدمات خدمات مداخله‌ای برای سلامت بیماران و سطح سه خدمات مداخله‌ای است که به توانمندی افراد اختصاص دارد.

وی پیشگیری را از مهم‌ترین اقدامات این دستگاه عنوان کرد و گفت: با فراهم کردن بسترهای مناسب آموزشی و خدماتی از بروز ناتوانی‌ها و آسیب‌ها در جامعه پیشگیری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم به اقدامات مداخله‌ای در سطح دو خدمات اشاره و بیان کرد: با وجود فراهم کردن همه بسترها برای پیشگیری از بروز آسیب‌ها و ناتوانی‌ها ممکن است حادثه‌ای واقع شود که بر اثر آن مداخله اداره بهزیستی برای مددرسانی ضرورت داشته باشد.

وی اقدامات مداخله‌ای سطح سه را فراهم کردن بسترهای ویژه برای توانمندسازی بیماران پس از بهبودی عنوان کرد.

حاجی مظفری در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد این دستگاه در سال جاری اشاره و ابراز کرد: این دستگاه تمام توان خود را برای اقدامات پیشگیرانه به کار گرفته‌ است.

وی از هماهنگی با دادگستری، سپاه پاسداران، صدا وسیما، شهرداری و شورای شهر خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری این دستگاه‌ها اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی با جدیت دنبال کنیم.

حاجی مظفری اضافه کرد: در صورتی که بتوانیم به درستی اطلاع رسانی کنیم و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم در جامعه مشکلاتی چون طلاق، اعتیاد و... رخ نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: حمایت از خانواده معتادان و آسیب دیدگان اعتیاد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قم از خیرین و نیکوکاران خواست همانگونه که سرپرستی و حمایت از یتیمان را در راه رضای خداوند انجام می‌دهند، حمایت از خانواده معتادان را نیز به صورت خدا پسندانه مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: هنگامی که خیرین به خانواده معتادان کمک می‌کنند زندگی آنان را از نابودی نجات می‌دهند.

وی خانواده‌های از هم گسسته را نیز از جمله گروه‌هایی عنوان کرد که در معرض آسیب جدی در جامعه قرار دارند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.e8vbjh87z9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما