شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 25657

داعشی‌ها مارهای پرورش یافته در آستین غربی‌ها هستند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله سبحانی گفت: غربی ها مارهایی مانند طالبان و داعش را پرورش دادند که این مارها اکنون بزرگ و تبدیل به افعی شدند و مربی و غیر مربی نمی شناسند.
داعشی‌ها مارهای پرورش یافته در آستین غربی‌ها هستند
به گزارش قم نیوز، آیت الله جعفر سبحانی امروز پس از نماز ظهر و عصر در درس تفسیر خود در مجتمع عالی فقه با اشاره به جنایات صهیونیست ها و تکفیری ها اظهار کرد: غربی ها مارهایی مانند طالبان و داعش را پرورش دادند که این مارها اکنون بزرگ و تبدیل به افعی شدند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه این افعی ها مربی و غیر مربی نمی شناسند و اثرشان به همه می رسد, افزود: اختلاف طبقاتی در جامعه به خداوند بر نمی گردد بلکه ناشی از نظام سرمایه داری است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: یکی از اثرات نظام سرمایه داری که ۸۰ درصد ثروت جهان در دست تنها ۲ هزار نفر قرار می گیرد البته برخی از فقرها و غناها ناشی از مصلحت خداوند است.

آیت الله سبحانی نعمت ها را وسیله امتحان انسان ها دانست و افزود: برخی از انسان ها همین که به گرفتاری می رسند، به درگاه خداوند راز ونیاز می کنند، اما همین که گرفتاری برطرف شد، دوباره از خداوند دور می شوند، کافران در حقیقت هویت شان یکی است، کافران امروز همان سخنانی رامی گویند که کافران گذشته می گفتند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به قارون گفت: قارون به یک ثروت افسانه ای پیدا کرده بود، اما او می گفت که ثروت من از علم و دانش خودم است، در نهایت هم ثروت قارون به درد او نخورد و قارون به عذاب الهی دچار شد و در درون زمین فرو رفت، قریش هم از قارون پیروی کردند و شکر نعمت هایی را که خداوند به آنها داد، را به جا نیاوردند.

وی تصریح کرد: قریش همانند قارون به شرک مبتلا شدند و شکر نعمت های خداوند را به جا نیاوردند، قریش در نهایت جزای گناهان خود را دیدند ودر جنگ بدر به هلاکت رسیدند، سرنوشت قارون در قرآن بیان شده است، قرآن مانند آفتابی است که درهر زمان می تابد و این کتاب آسمانی در هر زمان حجت است.

استاد عالی حوزه علمیه قم فقر و غنا را امتحانی از سوی خداوند دانست و افزود: برخی از فقر و غناها براساس مصلحت است، البته ما از تمامی مصالح اطلاع نداریم، البته برخی دیگر از فقرها به دلیل ظلم جامعه است و ربطی به خداوند ندارد، این گونه فقرها حاصل نظام سرمایه داری است.

آیت الله سبحانی با اشاره به اثرات ثروت اظهار کرد: برخی از یاران پیامبر (ص) از ایشان درخواست غنا می کردند، اما پیامبر (ص) به آنها می گفت که ثروت به صلاح شما نیست، در نهایت برخی از این افراد از راه هایی به ثروت رسیدند، اما کم کم مسجد را فراموش کردند.

وی تصریح کرد: قانون کلی خداوند این است که اگر انسانی از نعمت های خداوند در راه خدا استفاده کرد، خداوند به او نعمت های بیشتری را می دهد، اما اگر انسان از نعمت های خداوند سوء استفاده کرد، دچار عذاب الهی می شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcefp8w.jh8nni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما