يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : 25856

کتاب «آخرین منجی» منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: کتاب «آخرین منجی» در قالب شناخت‌نامه امام مهدی(عج) ویژه ائمه جمعه،‌ جماعات و مدیران به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) منتشر شد.
کتاب «آخرین منجی» منتشر شد
به گزارش قم نیوز، کتاب «آخرین منجی» در قالب شناخت‌نامه امام مهدی(عج) ویژه ائمه جمعه،‌ جماعات و مدیران از شش فصل اصلی مانند منجی‌باوری، معرفت آخرین منجی، ولادت آخرین منجی، غیبت آخرین منجی،‌ ظهور آخرین منجی، رخدادهای پیش از ظهور، رخدادهای هنگام ظهور، رخدادهای پس از ظهور، قیام رهایی‌بخش، استقرار نظام مهدوی و مدت حکومت مهدوی و فرضیه‌های پس از آن تشکیل شده است.

پیشینه تاریخی منجی‌باوری، خاستگاه دینی منجی‌باوری، منجی در دین یهود، منجی در مسیحیت، منجی در اسلام، مهدویت در روایات، مهدویت در کلام پیامبر، مهدویت در کلام امامان معصوم، هدایت‌بخشی، سعادت‌آفرینی، پنهان بودن ولادت آخرین منجی، معرفی آخرین منجی به شیعیان و نسب آخرین منجی از جمله موضوعات زیرمجموعه فصل‌های اصلی این کتاب است.

اوصاف آخرین منجی، معناشناسی غیبت، شیوه اعجاز، پرهیز از معاهده با حکام جور، آزمودن ایمان و پایداری مردم،‌ افاضه تدریجی، علائم ظهور، واسطه دفع بلا، واسطه حفظ و ماندگاری شیعه، رضایت‌خواهی امام، آمادگی جامعه بشری، جنایات سفیانی، هویت یمانی، جنایات هولناک سفیانی در مدینه و بیعت با امام مهدی(عج) از عناوین مباحث دیگر این کتاب است.

اعتقاد به وجود منجی و ظهور مصلح جهانی در آینده مهم‌ترین آموزه امیدبخشی است که در طول تاریخ از سوی پیامبران الهی برای پاسخگویی به دغدغه‌های دیرین بشر نسبت به فردای تاریخ ارائه شده است.

اسلام بیش از ادیان دیگر این ایده الهی را مورد توجه قرار داده است، چنانکه قرآن کریم از ظهور آخرین منجی در آینده خبر داده است.

در حقیقت اندیشه ظهور منجی موعود،‌ یک طرح وحیانی است که در کتب آسمانی پیشین به آن نوید داده شده و قرآن به عنوان تنها منبع وحیانی ماندگار آن را در قالب نظریه مهدویت برای تحقق جامعه توحیدی به بشریت ارائه کرده و ابعاد گوناگون آن در احادیث و روایات تشریح شده است.

اعتقاد به مسئله مهدویت و ظهور آخرین منجی الهی در آخر الزمان یکی از اصیل‌ترین باورهای اسلامی شمرده می‌شود، اعتقاد فراگیری که همه مذاهب اسلامی بر آن اتفاق نظر دارند.

اهمیت و نقش الهام‌بخش و راهگشای این بحث در رویکرد به آینده، ضرورت اهتمام جامعه اسلامی به این موضوع را ایجاب می‌کند، زیرا این موضوع، هم در چگونه زیستن امروز ما تاثیرگذار است و هم با چگونه بودن فردای ما پیوند آشکار دارد.

با توجه به اینکه مسئله مهدویت از ریشه‌دارترین موضوعاتی است که در آیات و احادیث به صورت یک اصل پذیرفته شده، بنابراین باید موضوع مهدویت و منجی‌شناسی از سوی جامعه منتظر به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مطالعاتی در عرصه پژوهش‌های دینی مورد توجه قرار گیرد. شناخت منجی موعود و آشنایی با زندگی پربار حضرت مهدی(عج) در سه دوره تاریخی، یعنی دوران کوتاه مدت کودکی و غیبت صغری، دوران طولانی‌مدت غیبت کبری و دوران طلایی ظهور قابل تبیین است.

کتاب «آخرین منجی» در قالب شناخت‌نامه امام مهدی(عج) ویژه ائمه جمعه،‌ جماعات و مدیران توسط قنبر علی صمدی تالیف شده و به همت انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfvcd0.w6dttagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما