چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : 26048

بررسی اصول استاندارد بوستان‌های سطح شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم از بررسی اصول استاندارد بوستان‌های سطح شهر قم توسط ارزیابان اداره کل استاندارد استان قم خبر داد.
بررسی اصول استاندارد بوستان‌های سطح شهر قم
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم در حاشیه بازدید از بوستان‌های شهری با اشاره به هماهنگی بین اداره کل استاندارد و شهرداری قم گفت: برای نخستین‌بار و به درخواست شهرداری قم، بررسی اصول استاندارد تجهیزات بوستان‌ها اعم از مبلمان پارکی، مجموعه‌ وسایل ورزشی و مجموعه‌های بازی کودکان مستقر در بوستان‌های سطح شهر توسط ۷ شرکت واجدالشرایط و ذیصلاح معرفی شده از طریق اداره کل استاندارد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و موارد مغایر با این اصول شناسایی و با قید فوریت از طریق مناطق هشتگانه شهرداری و همچنین سازمان پارک‌ها و فضای سبز برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به تأکید شهردار قم در خصوص لزوم رعایت اصول و موازین ایمنی و استانداردها در فعالیت‌های مدیریت شهری در ابعاد مختلف خدماتی، عمرانی و ترافیک بررسی اصول استاندارد و ایمن‌سازی تجهیزات مستقر در بوستان‌ها با قید فوریت در دستور کار مناطق هشتگانه شهرداری قم قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی قم با اشاره به اهمیت آموزش مسائل ایمنی گفت: در این راستا بیش از ۵۰ نفر از پرسنل شاغل در سطح بوستان‌های مناطق هشتگانه برای شرکت در دوره آموزشی به اداره کل استاندارد استان قم معرفی شده‌اند.

اصفهانیان مقدم ضمن اشاره به دو مقوله ایمنی و امنیت، به عنوان دو شاخص کیفی مهم در ارتقای سطح کیفی بوستان‌ها و فضاهای باز شهری از دیدگاه شهروندان و زائرین اضافه کرد: در زمینه تأمین امنیت بوستان‌ها شاهد همکاری و فعالیت پرسنل انتظامی و سایر دستگاه‌های مسئول هستیم و در راستای افزایش ضریب ایمنی بوستان‌ها نیز در سطح مناطق هشتگانه کمیته‌های ایمنی(HSE) با هدف شناسایی و رفع موارد مغایر با اصول و موازین ایمنی در بازدیدهای ادواری از طریق تیم‌های تخصصی و با رویکرد اقدامات پیشگیرانه به منظور ارتقای سطح ایمنی تشکیل و فعال شده است.

وی اظهار کرد: با مشارکت شهروندان و همکاری آنها با خادمین مدیریت شهری در گزارش شرایط و نقاط ناایمن به سامانه ۱۳۷ مدیریت شهری و پرهیز از برخی اعمال مغایر با اصول ایمن بتوانیم شاهد کاهش حوادث و جامعه‌ای ایمن در شهر کریمه اهل بیت(س) باشیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjoye8.uqemxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما