قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با بیان اینکه گستاخی صهیونیست‌ها از آغاز یک انتفاضه جدید در فلسطین هراس دارند، گفت: سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مسلح کردن منطقه کرانه باختری در فلسطین، صهیونیست‌ها را به هراس انداخته است.
آیت‌الله سعیدی: سخنان مقام معظم رهبری صهیونیست‌ها را به هراس انداخته است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد رضا سعیدی در خطبه های نماز جمعه امروز در حرم حضرت معصومه (س) در قم با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست ها در غزه اظهار کرد: صهیونیست‌ها به دنبال نسل کشی فلسطینی ها هستند اما فلسطینی ها با وجود محاصره شدید نگذاشتند مقاومت از بین برود.

امام جمعه قم با بیان اینکه گستاخی صهیونیست ها به دلیل تفرقه در جهان اسلام است، افزود: حاکمان کشورهای اسلامی حاضر نیستند حتی به خاطر اسلام و عربیت از صهیونیست ها برائت بجویند و از فلسطین حمایت کنند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) با تاکید براینکه تنها جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری است که از فلسطین حمایت می کنند، تصریح کرد: انشاالله رژیم صهیونیستی در فلسطین محکوم به شکست و نابودی است.

آیت الله سعیدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد فلسطین گفت: سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مسلح کردن منطقه کرانه باختری در فلسطین، صهیونیست‌ها را به هراس انداخته است و آنها از آغاز یک انتفاضه جدید در فلسطین هراس دارند.

امام جمعه قم، جشن طلاق را یک کار شیطانی دانست و افزود: متاسفانه می بینیم که برخی از افراد پس از طلاق جشن می‌گیرند، این در حالی است که طلاق اعلام شکست در زندگی و بی پناه شدن است، هیچ انسان عاقلی برای مرگ زندگی اش جشن نمی‌گیرد و جشن طلاق سوغات غرب است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (ص) با اشاره به مشکلات منطقه پردیسان بیان کرد: امروزه شهر پردیسان مشکلات زیادی دارد، تنها ساختن منازل در منطقه پردیسان کافی نیست و باید مسئولان امکانات لازم برای زندگی مردم را در آن منطقه فراهم کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به روز خبرنگار گفت: ۱۷ مرداد روز خبرنگار است که به مناسبت شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در این روز در افغانستان، روز ۱۷ مرداد به نام روز خبرنگار نام گذاری شده است، خبرنگاران باید بدانند که آنها نقش بزرگی را در جامعه دارند، خبرنگاران با خبرهایشان حقایق را روشن می کنند و تصمیمات مهمی براساس خبرهای خبرنگاران اتخاذ می شود.

امام جمعه قم حساب کشی از نفس را راه رسیدن به تقوا دانست و افزود: از جمله مواردی که به سبب ایجاد تقوا در انسان می شود، این است که انسان باور داشته باشد که به سوی خداوند باز می‌گردد، همچنین مومنان نباید یکدیگر را مسخره کنند، چون مسخره شوندگان شاید بهتر از مسخره کنندگان باشند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (ص) با اشاره به حرام بودن استهزاء اظهار کرد: اسلام با رفتارهایی همچون تمسخر دیگران، نسبت دادن القاب زشت به افراد و غیبت مخالفت کرده است و استهزاء مومن حرام است، مسخره کردن یکدیگر سبب افتراق و دشمنی بین افراد می شود، هر کس که دیگران را ذلیل کند، خداوند هم او را ذلیل می کند و انسان نباید از مکافات عمل غافل شود.

وی تصریح کرد: همه ما انسان ها از یک پدر و مادر یعنی حضرت آدم و حوا هستیم و همه ما اعضای یک خانواده هستیم، هر کسی که مومنی را مسخره کند، در واقع خودش را مسخره کرده است، استهزاء و غیبت مومن به هر وسیله‌ای ممنوع است و در این میان فرقی بین زن و مرد وجود ندارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc1sqi.2bqes8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما