يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 26184

حفظ حجاب پاسداشت خون شهدا از صدر اسلام تا کنون است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حفظ حجاب نشانه احترام و ارج نهادن به قانون و حکم خداوند است، البته حفظ حجاب پاسداشت خون شهدا از صدر اسلام تا کنون است.
حفظ حجاب پاسداشت خون شهدا از صدر اسلام تا کنون است
به گزارش قم نیوز، آیت الله عباس کعبی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب، اظهار کرد: عفاف و حجاب یکی از مهم‌ترین فرهنگ‌های موجود در جامعه اسلامی است که در آیات و روایات نیز به آن تاکید زیادی شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توطئه‌های دشمن، افزود: عفاف و حجاب یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های ما در جامعه است، که دشمن با نشانه گرفتن این فرهنگ سعی در از بین بردن اقتدار زن مسلمان دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های حجاب، تصریح کرد: حجاب اعلام ایمان است و زن اصیل و مسلمان ایرانی با حفظ حجاب خود ایمان به خداوند را اعلام می‌کند، زیرا حجاب پرچم معنویت را به اهتزار در می‌آورد.

آیت الله کعبی با اشاره به ویژگی‌های زنان بی‌حجاب، عنوان کرد: زنانی که در حفظ حجاب خود کاهل هستند، به نوعی خود کم بینی و عدم اعتماد به نفس دچار هستند و با بی‌حجابی خود از حجاب ابراز تنفر می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ایجاد مصونیت حجاب دربرابر آسیب‌ها، تاکید کرد: حفظ حجاب زنان را در برابر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حفظ می‌کند و زن را از آزادهایی که زنان را تهدید می‌کند دور می‌کند.

وی با اشاره به رابطه حجاب و الگو پذیری زن مسلمان، گفت: زنان با حفظ حجاب به الگوهای بزرگ تاریخ اسلام تاسی می‌کنند، بانوانی مانند آسیه، حضرت خدیجه (س)، حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) الگوی بزرگی برای زنان مسلمان هستند.

آیت الله کعبی با اشاره به رابطه حجاب و احترام به قانون، اذعان کرد: حفظ حجاب نشانه احترام و ارج نهادن به قانون و حکم خداوند است، البته حفظ حجاب پاسداشت خون شهدا از صدر اسلام تا کنون است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آسیب‌های بی‌حجابی، اظهار کرد: بی‌حجابی توانمندی‌های زنان را کم می‌کند و اجازه فعالیت صحیح زن در اجتماع را به او نمی‌دهد، بنابراین زن با حفظ حجاب خود می‌تواند توطئه‌های دشمنان را خنثی کند و فعالیت‌های اجتماعی خود را بسط و گسترش دهد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcay6nu.49nia15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما