سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 26296

احیای راه ابریشم هدف برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و چین است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: نمایشگاه گانسوی چین در قم، در ادامه احیای راه ابریشم و یک ماه زود‌تر از موعد اعلام شده برگزار شد.
احیای راه ابریشم هدف برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و چین است
به گزارش قم نیوز، رضا سیار  با اشاره به هدف سفر استاندار و برخی از مسئولان استانی قم به استان گنسوی چین، اظهار کرد: در امتداد قرارداد خواهر خواندگی که بین استانداری قم و استانداری گنسو منعقد شده بود در نمایشگاهی در چین شرکت کردیم و توانمندی‌های قم در کنار ۱۲ کشور آسیایی عرضه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تاکید به مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه، افزود: این نمایشگاه در ادامه احیای راه ابریشم و یک ماه زود‌تر از موعد اعلام شده در قم برگزار شد که برخی از کشورهای دیگر نیز این نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حوزه کشاورزی و نیازهای این حوزه در تعامل با طرف چینی، تصریح کرد: ۳۸ شرکت فعال در حوزه کشاورزی از مجموعه ۱۰۰ شرکت حضور پیدا کردند و از چند پروژه نیز بازدید کردند، البته در حوزه کشاورزی نیاز به واردات نیست، اما در زمینه صادرات محصولات گلخانه‌ای، پسته و انار نیز اعلام آمادگی کردیم که مراحل اولیه تفاهمنامه‌ها اجرا می‌شود.

سیار با اشاره به پروژه‌های حوزه فاینانس، بیان کرد: در این حوزه سه طرح را به طرف چینی ارائه کردیم که تا کنون آن‌ها فقط اطلاعات و آمار دریافت کردند که مهم‌ترین طرح بیابانزدایی، مبارزه با شوری آب و خاک و عملیات بهینه سازی آب را در نظر داریم و محل‌های مورد نظر را به افراد چینی نشان دادیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی طرف قرارداد با طرف چینی نیست، افزود: سازمان‌های دولتی با چینی‌ها به طور مستقیم وارد مذاکره نمی‌شوند به جز در زمینه طرح‌های فاینانس، بنابراین ما از طرح‌های شرکت‌های خصوصی به خوبی حمایت می‌کنیم و آن‌ها را برای عملیاتی شدن حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره محصولات و دستاوردهای عرضه شده در این نمایشگاه، تصریح کرد: چینی‌ها در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه و افراد ایرانی هم پکیج‌های مورد نظر خود را ارائه کردند، البته باید در نظر داشت که این تعاملات سبب عقد قراردادهای خوب و ارتباطات اقتصادی می‌شود و باید از این فرصت استفاده کافی کرد.

سیار با اشاره به چین به عنوان رهبر اقتصادی دنیا، خاطرنشان کرد: اجناس چینی در همه بازارهای دنیا موجود است، بنابراین وجود این نمایشگاه و تعاملات موجود سبب می‌شود که ما با توجه به توانمندی خوب تجاری معاملات خوبی را داشته باشیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcepw8w.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما