سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 26294

تشکیل میز سرمایه گذاری میان شهر گنسو و قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه ریزی استاندار قم از تشکیل میز سرمایه گذاری میان شهر گنسو و قم برای گسترش سرمایه گذاری‌های مشترک خبر داد.
تشکیل میز سرمایه گذاری میان شهر گنسو و قم
به گزارش قم نیوز، حسن رضوی با بیان اینکه شهر گنسو و قم از سال ۸۵ عقد خواهر خواندگی داشته‌اند، گفت: از‌‌ همان سال روابط تجاری دو شهر ادامه یافته است و در دوسال اخیر یکبار گروه تجار و صنعتگران ایرانی به گنسو چین سفر کرده و امسال نیز گروه چینی با برگزاری نمایشگاه و بازدید از دستاوردهای صنعت و کشاورزی استان به قم سفر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه را باید سرآغاز سرمایه گذاری مشترک دانست و گفت: خوشبختانه با توجه به استعداد‌ها و دستاوردهایی که استان دارد می‌توان به سرمایه گذاری کلان چینی‌ها در قم امیدوار بود. به همین سبب در نظر داریم با تشکیل یک میز مشترک سرمایه گذاری راهکارهای ایجاد تفاهم نامه‌های تجاری را بررسی کرد.

چینی‌ها فکر نمی‌کردند قم دارای توانمندی‌های مهم کشاورزی باشد

رئیس جهاد کشاورزی قم نیز در ادامه گفتگوهای مهر با دست اندرکاران و مدیران نمایشگاه سرمایه گذاری، تولید، کشاورزی، گردشگری گنسوی چین، با بیان اینکه گروه چینی از توانمندی‌ها و دستاوردهای بخش کشاورزی استان استقبال کرده است، گفت: با توجه به اینکه شهر گنسو یک شهر با توانمندی‌های کشاورزی است گروه چینی فکر نمی‌کردند که شهر قم دارای موقعیت و توانمندی‌های مهم کشاورزی و دام و طیور باشد.

رضا سیار با اعلام اینکه قیمت‌های ارایه شده به سرمایه گذاران چینی هم بسیار مناسب است، گفت: در بازدیدی که از مجموعه گلخانه‌ها، پرورش ماهی و کروکودیل، محصولات باغی مانند پسته و انار، انواع صیفی جات انجام شد به طور کلی امید می‌رود که بتوانیم سرمایه‌های خوبی از طرف چینی جذب کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تقویت بخش کشاوری منجر به عدم وابستگی کشور به صنایع غذایی کشورهای بیگانه خواهد شد، گفت: خوشبختانه قم در شرایطی به سر می‌برد که می‌تواند در بخش کشاورزی و دامداری قراردادهای خوبی با سرمایه گذاران خارجی امضا کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc0iqi.2bqeo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما