شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : 26411

مهم ترین دلایل افسردگی چیست؟

قم نيوز : قم نیوز: یک روانشناس با تشریح مهم ترین عوامل افسردگی در زندگی بر درمان به موقع این بیماری قبل از حاد شدن وضعیت بیماران تاکید کرد.
مهم ترین دلایل افسردگی چیست؟
به گزارش قم نیوز، جاوید ثمودی در خصوص عوامل مهم در بروز افسردگی گفت:متاسفانه بسیاری از مردم نمی دانند که افسردگی نیز یک بیماری جدی است که برای درمان آن باید تلاش کرد.

این روانشناس تصریح کرد:افسردگی وابسته ریشه در برخی از چالش ها و کاستی ها دارد که باید برای درمان و مواجهه با افسردگی علل آن را تشخیص دهیم و با این عوامل در حد توان مقابله نمائیم یا صبر و شکیبایی خود را در مواجهه با علل افسردگی ارتقا بخشیم.

وی با اشاره به مهم ترین این عوامل در ایجاد افسردگی عنوان کرد:مرگ عزیزان یکی از مهم ترین دلایل افسردگی است که در این زمینه باید فرد افسرده واقعیت پذیری و مواجهه با مصیبت ها را در خود تقویت نماید البته اطرافیان باید فرد افسرده را برای باور پذیری مرگ عزیزان خود همراهی کنند.

ثمودی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از عوامل مهم در افسردگی، طلاق است که این طلاق به شکل رسمی و یا طلاق عاطفی است که در این راستا فرد افسرده باید با شرایط زندگی خود پس از طلاق رسمی کنار بیاید و اگر راهی برای بازگشت نمانده حداقل زندگی تازه ای را شروع کند.

وی درباره افسردگی حاصل از طلاق عاطفی اظهار داشت:متاسفانه عدم درک متقابل در زندگی و یا ازدواج های ناخواسته یکی از دلایل مهم در ایجاد طلاق عاطفی است که آسیب های بیشتری به فرزندان وارد می کند و زوجین باید برای فرار از این طریق راهکاری جدی بیندیشند تا در سایه آن افسردگی ها نیز از میان برود.

این روانشناس یادآور شد: تنهایی و فرار از جامعه نیز موجب افسردگی می شود از این رو باید افراد بیمار در اجتماعات و فعالیت های اجتماعی حضور پیدا کنند و با کمک گرفتن از افراد قابل اعتماد افسردگی را از میان ببرند.

وی بیماری را یکی دیگر از علل مهم در افسردگی خواند و گفت: برخی از بیماری های مقطعی می تواند در فرد ایجاد افسردگی نماید که در این رابطه باید با بیماران همدلی داشت تا بتوانند شرایط جسمی و روحی خود را برای مقابله با افسردگی به دست بیاورند.

ثمودی افزود: دوران بارداری و زایمان نیز یکی از مقاطع مهم در ایجا افسردگی در بانوان به شمار می رود که در این زمینه همراهی همسران برای گذراندن این مقطع و یا فراهم ساختن محیطی شاد برای مادران می تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه کسالت و روزمرگی نیز از دیگر عوامل مهم در افسردگی است خاطرنشان کرد: افرادی که در شغل و تحصیل و زندگی عادی خود دچار روزمرگی می شوند دچار افسردگی خواهند شد از این رو ایجا تنوع و فرار از یکنواختی و یا سفر و رویدادهای تازه نیز می تواند در از میان بردن افسردگی موثر باشد.

این روانشناس در پایان متذکر شد:فراموش نکنیم علت افسردگی هر چه باشد نباید بگذاریم این بحران زندگی را فلج کند و باید با پذیرش واقعیات زندگی به مواجهه با افسردگی بپردازیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdfo0x.yt09f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما