چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 23207

چگونه خشم و عصبانیت خود را مدیریت کنیم؟

قم نيوز : قم نیوز: طبق آمار موجود، 30 درصد از درگیریهای شدید خیابانی و خشونت های کنترل نشده منجر به فاجعه و به ویژه قتل می شود پس باید بدانیم مدیریت خشم چه اهمیتی در حفظ سلامت جامعه دارد و نباید اجازه دهیم خشم تبدیل به خشونت شود.
چگونه خشم و عصبانیت خود را مدیریت کنیم؟
به گزارش قم نیوز، دکتر جاوید ثمودی با اشاره به اهمیت و ضرورت مدیریت خشم و عصبانیت گفت:خشم با خشونت متفاوت است چرا که خشم یک احساس را در بر می گیرد اما خشونت یک عمل است.

این روانشناس اجتماعی تصریح کرد:خشم قابل کنترل و مدیریت است و می توان با تکنیکهای ساده آن را کنترل کرد و با اراده ای آهنین، آن را مدیریت نمائیم.

وی در خصوص این تکنیکها خاطرنشان کرد:در هنگام بروز خشم، باید محلی که در آن قرار داریم را ترک کنیم تا پس از برطرف شدن خشم، به حل مشکل از طریق روشهای عقلانی و منطقی اقدام شود زیرا خشم، عقل را به طور موقت تحت فرمان خود قرار می دهد و در نهایت خشم و عصبانیت اگر به موقع مدیریت نشود، فاجعه می آفریند.

ثمودی تاکید کرد:قدرت ایمان و اراده بسیار بالاتر از خشم است از این رو می توان به راحتی، با ابزارهای قدرتمند ایمان و اراده، خشم و عصبانیت را در بند کشید هرچند باید بدانیم که کناره گیری از محیط در هنگام خشم، هیچ گاه به منزله ترسیدن و فرار کردن نیست بلکه نشان گر عقلانیت و تدبیر می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره دیگر تکنیک های مدیریت خشم عنوان کرد:وقتی مساله ای ناخوشایند را برای خودمان بزرگ می کنیم بر میزان خشم می افزاید به همین دلیل بی تفاوتی و کوچک شمردن مساله می تواند ما را در مدیریت خشم یاری بخشد.

این روانشناس اظهار داشت:یکی دیگر از تکنیک های موجود، ریشه یابی و جستجوی علت بروز خشم و عصبانیت است زیرا برخی از مشکلات در زندگی منجر به خشم و عصبانیت می شود پس در صدد حل مشکل و معضل با راههای منطقی برآئیم.

وی با بیان اینکه خشم یک هیجان طبیعی است و باید مدیریت و کنترل شود گفت:مدیریت و کنترل خشم، نیاز به تمرین و ممارست دارد و اگر افراد به کرات عصبانی می شوند باید برای کنترل آن، آرامش را به زندگی خود بازگردانند تا به واسطه خشم، به دیگران و خود آسیب نزنیم.

ثمودی گفت: طبق آمار موجود، ۳۰ درصد از درگیریهای شدید خیابانی و خشونت های کنترل نشده منجر به فاجعه و به ویژه قتل می شود پس باید بدانیم مدیریت خشم چه اهمیتی در حفظ سلامت جامعه دارد و نباید اجازه دهیم خشم تبدیل به خشونت شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه خشم و عصبانیت میان زوجین، یکی از مواردی است که آرامش زندگی و به ویژه فرزندان را تهدید می کند و لازم است تکنیک ها در محیط خانوادگی نیز مورد ارزیابی قرار بگیرد که در این جا نقش بانوان در کنترل خشم همسر انشان دارای اهمیت زیادی می باشد هرچند باید بدانیم اطرافیان همیشه در کنترل خشم فرد عصبانی نیز سهمی بسزا دارند.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd5x0x.yt0sz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما