پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : 2647
واکنش لاریجانی به اظهارات اخیر اوباما‌:

آمریکا باید توضیح دهد هواپیمای جاسوسی در ایران چه می‌کرده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست اوباما برای پس دادن هواپیمای جاسوسی گفت: آمریکایی‌ها باید توضیح دهند که هواپیمای جاسوسی آنها در آسمان ایران چه می‌کرده است.
آمریکا باید توضیح دهد هواپیمای جاسوسی در ایران چه می‌کرده است
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی چهارشنبه شب در نشست ماهیانه مجمع طلاب و فضلای قمی که در حسینیه آیت‌الله مرعشی نجفی برگزار شد، با اشاره به در اختیار گرفتن پیشرفته‌ترین هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط دانشمندان ایرانی، اظهار داشت: جالب است که اوباما می‌گوید ما رسما از ایران درخواست می‌کنیم که این هواپیما را به آمریکا پس بدهد.

وی ادامه داد: شما باید رسما به ایران پاسخ دهید که پرنده شما در آسمان ایران چه می‌کرده است، البته ممکن است شما بگویید که این هواپیما اشتباهی از افغانستان به ایران آمده است، ولی ما می‌دانیم این هواپیما از کدام مراکز ما جاسوسی می‌کرده و در کدام مناطق پرواز کرده است، اطلاعات ما دقیق‌تر از آن است که بخواهیم حرف‌های شما را باور کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اوباما باید به ایران پاسخگو باشد، بیان داشت: پیشرفت‌هایی که جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر داشته است دشمن را به هراس انداخته است، آنها خودشان می‌دانند که حرف‌هایی که در ارتباط با اینکه فن‌آوری هسته‌ای ایران به سمت نظامی شدن است، دروغ است.

وی گفت: دشمن بارها اعتراف کرده است که تحولاتی که در منطقه رخ داده توازن را برهم زده است و برای اینکه این توازن را حاکم کنند به سوریه فشار وارد می‌کنند و جالب است کشورهایی در حاشیه خلیج فارس طرفدار انقلاب در سوریه هستند که خودشان نظام سلطنتی در کشورشان حکمفرما است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا کسی در بحرین نگران دموکراسی نیست، یادآور شد: در مدل زندگی در بحرین هر ۳۵ هزار شیعه یک کرسی در مجلس دارد و هر پنج هزار سنی نیز یک کرسی دارد و این چه مدل دموکراسی است.

وی با بیان اینکه همه می‌دانند که مشکل این‌ها مسئله مقاومت است، افزود: ما باید دقت لازم را داشته باشیم که اولا در تله دشمن دچار نشویم و همچنین کاری نکنیم که دشمن از فعالیت ما سوء استفاده کند.

لاریجانی با بیان اینکه در مسئله انگلستان مجلس شورای اسلامی یک تصمیم انقلابی و معقولانه یعنی کاهش روابط با انگلیس را گرفت، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در کشور مسائلی را مشاهده می‌کنیم که مسئله اصلی ما نیست، مهم‌ترین مسئله‌ای که مسئولان باید به آن توجه داشته باشند برطرف کردن مشکل بیکاری و تورم در جامعه است.

وی با بیان اینکه ما اگر می‌خواهیم سند چشم‌انداز محقق شود باید رونق تولید را در کشور شاهد باشیم، یادآور شد: متاسفانه هر روز یک مسئله در کشور ایجاد می‌شود، یک روز جریان انحرافی را مطرح می‌کنند و یک روز به این قسمت و آن قسمت ناسزا می‌گویند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه ما باید ببینیم که مشکل اصلی مردم چیست تا آن را برطرف کنیم، بیان داشت: درباره فساد بزرگ همه باید خوشحال باشند که این فساد کشف شد و هر کس در هر مقامی که خطا کرده باید مجازات شود.

وی با بیان اینکه در ارتباط با مجازات خاطیان هیچ خط قرمزی وجود ندارد، تصریح کرد: همه ما باید به آقای اژه‌ای کمک کنیم نه اینکه چوب لای چرخ بگذاریم، حتی در جلسه سران قوا نیز ما به این نتیجه رسیدیم که با مجرمان در هر مقامی که هستند به شدت برخورد شود.

لاریجانی با بیان اینکه اگر این برخورد صورت گرفت اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی بیشتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما اگر می‌خواهیم کشوری قدرتمند شویم باید تلاش کنیم تا بخش توانمند سازی اقتصاد کشور با رونق تولید همراه باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.ynuk49ni05k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما