سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 26519

کتاب «مسئولیت بین‌المللی دولت» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ کتاب مسئولیت بین‌المللی دولت با زیر عنوان در قبال رفتار افراد و گروه‌ها در پرتو رویه قضایی خبر داد.
کتاب «مسئولیت بین‌المللی دولت» منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به کتاب مسئولیت بین‌المللی دولت با زیر عنوان در قبال رفتار افراد و گروه‌ها در پرتو رویه قضایی اظهار کرد: این کتاب پاسخی به پرسش‌های مهمی درباره مسئولیت بین‌المللی دولت ناشی از عملکرد افراد و گروه‌های عادی ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش تعهدات بین‌المللی توسط دولت‌ها یکی از مهم‌ترین مسائل فراروی جامعه جهانی است و این تعهدات ابعاد گوناگونی دارد و عدم اجرای آنها مسئولیت دولت‌ها را در جامعه بین‌المللی به دنبال می‌آورد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: این کتاب درصدد است تا پاسخی به این پرسش دهد که آیا دولت تنها در برابر رفتار ارکان و نمایندگان خود مسئول است یا نسبت به اعمال و رفتار گروه‌های عادی نیز مسئولیت بین‌المللی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه فصل اول با عنوان تاریخچه تدوین قواعد حاکم بر مسئولیت دارای دو گفتار است گفت: گفتار اول مسئولیت بین‌المللی در فرآیند تاریخی و گفتار دوم تدوین قواعد حاکم بر مسئولیت است.

روحانی عنوان کرد: فصل دوم دارای عنوان مسئولیت و دیگر قواعد مربوط است که از گفتارهایی مانند مفهوم مسئولیت، نقض تعهد، طرح مسئولیت‌های بین‌المللی دولت‌ها و مسئولیت و دیگر قواعد مرتبط تشکیل شده است.

وی یادآور شد: فصل سوم افراد و عوامل ایجاد مسئولیت است و گفتارهایی مانند معناشناسی افراد در حقوق، عملکرد دولت‌ها و اندیشه‌های حقوقی عوامل ایجاد مسئولیت دولت در آن مطرح شده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: بررسی رویه قضایی بین‌المللی و مسئولیت دولت از فصول دیگر کتاب است که مباحثی در زمینه دیوان بین‌المللی دادگستری و مسئولیت دولت ناشی از رفتار افراد، بررسی دیگر موارد و در فصل آخر تعهد دولت و چگونگی آن در قبال افراد عادی تبیین می‌شود.

وی عنوان کرد:‌ تعهد دولت در برابر اقدامات عادی و مسئولیت همزمان فرد و دولت از دیگر مباحث این کتاب است.

روحانی تصریح کرد: این کتاب در واقع پژوهشی در زمینه مسئولیت بین‌المللی دولت بوده و یک اصل بنیادین حقوق بین‌المللی است که ناشی از ماهیت نظام حقوق بین‌الملل و اندیشه تساوی حاکمیت دولت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: رفتارهای خلاق دولت مسئولیتی در پی خواهد داشت، بنابراین می‌توان گفت که مسئولیت بین‌المللی با نتایج ناشی از قواعد ماهوی حقوق بین‌الملل گره خورده به گونه‌ای که قواعد مستلزم جبران خسارت است.

کتاب «مسئولیت بین‌المللی دولت با زیر عنوان در قبال رفتار افراد و گروه‌ها در پرتو رویه قضایی» توسط حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود راعی در ۴۴۰ صفحه تالیف شده و با تیراژ هزار عدد و قیمت ۱۴ هزار تومان در آینده وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccopqi.2bqes8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما