سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 24932

کتاب «فلسفه سیاسی اسلامی در غرب» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ کتاب «فلسفه سیاسی اسلامی در غرب» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کتاب «فلسفه سیاسی اسلامی در غرب» منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به کتاب فلسفه سیاسی اسلامی در غرب اظهار کرد: این کتاب پایان‌نامه دکترای نویسنده بوده و برگزیده کتاب سال حوزه است.

وی با بیان اینکه کتاب فلسفه سیاسی اسلامی در غرب در پنج فصل تهیه و تدوین شده است گفت: در فصل نخست به تاریخ و صورت‌بندی اثر اشاره شده است که در آن به تاریخ مطالعه فلسفه سیاسی اسلامی در غرب و صورت‌بندی مطالعه فلسفه سیاسی اسلامی در غرب اشاره شده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: مطالعه تاریخی فلسفه سیاسی اسلامی از بخش‌های دیگر این کتاب است که به فلاسفه غربی که در ارتباط با فلسفه سیاسی اسلامی کار کردند، اشاره شده است.

وی ادامه داد: فصل سوم مطالعه تفصیلی فلسفه سیاسی اسلامی است که به اساتید بزرگی در این فصل اشاره شده و فصل چهارم مهم‌ترین مطالعه انتقادی فلسفه سیاسی اسلام است.

روحانی خاطرنشان کرد: مطالعه فلسفه سیاسی اسلام در غرب مربوط به دوره معاصر به ویژه نیم قرن اخیر از بخش‌های دیگر این کتاب است که در این زمینه اندیشمندان غربی آثار متعددی داشتند که عمده آنها نیازمند محافل علمی و نقد و بررسی است.

وی یادآور شد: با بررسی آثار می‌توان چهار رهیافت تاریخی، تفسیری، انتقادی و توصیفی را شناسایی و صورت‌بندی کرد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: رهیافت تاریخی نخستین رهیافتی است که اعتقاد به اصالت فلسفه سیاسی اسلامی ندارد و بر اساس این رهیافت فیلسوف اسلامی نقشی در تولید فلسفه سیاسی ندارد، بلکه مقلد آموزه‌های اسلامی و متاثر از آن است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ره یافت تاریخی صرفا فهم نادرست آموزه‌های اسلامی نیست، بلکه در مورد فلسفه سیاسی نیز فهم ناقص و عمدتا با واسطه و متاثر از ره یافت مدرن دارد.

روحانی تصریح کرد:‌ ره یافت انتقادی با نقد ره یافت تفصیلی به نفی فلسفه سیاسی اسلامی می‌رسد که می‌کوشد که خود را مجزا از دو رهیافت پیشین بداند و در نهایت پیوند مشترکی با رهیافت تاریخی پیدا می‌کند.

وی یادآور شد:‌ بخش پایانی رهیافت توصیفی است که آخرین رهیافتی است که استقلال و موضوع مشخص و منسجم ندارد.

کتاب «فلسفه سیاسی اسلامی در غرب» در ۳۲۰ صفحه تالیف شده و با قیمت ۱۰ هزار تومان در آینده‌ای نزدیک به همت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcj8he8.uqextzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما