سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 26522

تمدید مهلت ارسال معاملات اشخاص حقیقی و حقوقی تا اوایل مهر ماه

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور مالیاتی استان قم از تمدید مهلت ارسال معاملات اشخاص حقوقی تا 25 شهریور و برای اشخاص حقیقی تا پنجم مهر سال 93 به صورت الکترونیکی خبر داد.
تمدید مهلت ارسال معاملات اشخاص حقیقی و حقوقی تا اوایل مهر ماه
به گزارش قم نیوز، سعید حسنی با اشاره به قانون مالیات مستقیم و برنامه پنجم توسعه برای مودیان مالیاتی اظهار کرد: بر اساس مقررات موضوع ماده ۱۶۹ تمام اشخاص حقوقی و حقیقی موضوع بندهای الف و ب ماده ۹۵ مکلف هستند معاملات خود را از ابتدای سال ۹۱ اعم از خرید و فروش، صورت پرداخت قراردادها،‌ به صورت فصلی حداکثر تا یک ماه پس از پایان هر فصل به صورت الکترونیکی ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: عدم ارائه این معاملات سبب تعلق جریمه‌ای معادل یک درصد مبلغ معاملاتی است، که اعلام نشده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم عنوان کرد: این مهلت برای اشخاص حقوقی تا ۲۵ شهریور و برای اشخاص حقیقی تا پنجم مهر برای ارائه معاملات تمام فصول سال‌های ۹۱، ۹۲ و فصل بهار سال ۹۳ تمدید شده است.

وی یادآور شد: استان قم به عنوان یکی از استان‌های پایلوت برای اجرای طرح جامع مالیاتی در نظر گرفته شده و اداره‌کل امور مالیاتی قم مرحله نخست طرح جامع را اجرا کرده است.

حسنی عنوان کرد: برنامه‌های نرم‌افزاری طرح جامع در سیستم‌ها و نحوه محاسبات آن در اداره‌کل امور مالیاتی نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به جذب نیروی انسانی از اواسط سال ۹۲ گفت: مجوزهای استخدامی اداره‌کل امور مالیاتی در سطح ملی از طریق سازمان امور مالیاتی کشور دریافت کرده که در یک مرحله ۶۵ نفر و در مرحله دوم ۵۱ نفر استخدام شده و کارکنان جدید به مجموعه نیروی انسانی اداره کل امور مالیاتی قم اضافه شده‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم یادآور شد: در سال گذشته حدود ۷۰ نفر مشغول به کار شدند و تا پایان مرداد امسال نیز حدود ۵۰ نفر دیگر مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgxn9x.ak93x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما