يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : 26750

اجراي طرح دره سبز در رودخانه قمرود

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم از اجراي طرح دره سبز در بلوار زائر (رودخانه قمرود) خبر داد.
اجراي طرح دره سبز در رودخانه قمرود
به گزارش قم نیوز، محمد دلبري غروب شنبه در جلسه بررسي طرح‌هاي شهري با قدرداني از طراحان طرح دره سبز كه با استفاده از پوشش گياهي بومي بر روي جداره رودخانه اجرا مي‌شود اظهار كرد: ما از اين طرح حمايت و پشتياني مي‌كنيم تا با جديت اجرا شود.

وي اضافه كرد: اين طرح نياز به كار كارشناسي بيشتري دارد و بايد به گونه‌اي اجرا شود كه آب در طول مسير جريان داشته باشد.

اين طرح قرار است در طول ۱۴ كيلومتر دو جداره رودخانه قمردو از پل اميركبير تا پل انقلاب با طراحي و كاشت گياهان سازگار با آب و هواي قم اجرا شود.

توليد آسفالت باكيفيت در قم

شهردار قم در بخش ديگري از سخنان خود با قدرداني از تلاش همكاران خود كه كارخانه تمام اتوماتيك آسفالت را وارد چرخه توليد كرده‌اند اظهار كرد: خريد و نصب سيستم و ماشين‌آلات كار سختي نيست بلكه استفاده و بهره‌برداري درست از امكانات هنر است.

وي نگهداري دارايي‌ها را در دنيا يك اصل مهم و هنر اصلي مديران شهري دانست و افزود: اين يك مسئوليت خطيري است و بايد از همه قابليت‌هاي دستگاه‌ها و ماشين‌آلاتي كه در راه‌اندازي اين كارخانه استفاده شده بهره برد.

دلبري تاكيد كرد: براي راه اندازي كارخانه مدرن آسفالت ۱۲ ميليارد تومان هزينه شده و اگر قرار باشد كيفيت و كميت توليد آسفالت مثل سال‌هاي قبل باشد و فرقي نكند فايده‌اي ندارد.

وي بر لزوم نظارت مستمر از فعاليت اين كارخانه براي توليد آسفالت باكيفيت تاكيد كرد و به مديران مناطق شهري هشدار داد كه آسفالت مراقب باشند آسفالت بي‌كيفيت از كارخانه تحويل نگيرند.
شهردار قم ادامه داد: بايد معادن مورد نياز را خريداري كرده و به محصول مورد استفاده شهرداري تبديل كنيم تا از اين طريق درآمد پايدار براي مديريت شهري ايجاد شود.

دلبري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به پايين بودن عمر مفيد رنگ روي آسفالت خواستار اهتمام جدي‌تر مسئولان شهري به بالابردن عمر اين رنگ‌ها شد.

وي همچنين به كشته شدن پاركبان ۷۰ ساله در بلوار زائر اشاره كرد و سهل انگاري راننده خودرو را عامل اين حادثه ذكر كرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjyae8.uqemizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما