دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 26819

همایش فقه حکومتی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: سومین دوره همایش فقه حکومتی با موضوع جایگاه مردم در نظام اسلامی در قم برگزار می‌شود.
همایش فقه حکومتی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، بر اساس اعلام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) محورهای همایش فقه حکومتی در ۵ بخش شامل تحلیل مفهومی مردم در اندیشه اسلامی، تحلیل تاریخی نقش مردم در حاکمیت دینی، رابطه متقابل مردم و حکومت، جایگاه مردم در تجربه نظام جمهوری اسلامی و آسیب‌ شناسی نقش مردم در نظام اسلامی تنظیم شده است.

نقش مردم در منابع اسلامی، تبیین قرآنی جایگاه مردم در نظام اسلامی، تحلیل روایی جایگاه مردم در نظام اسلامی، فقه؛ مردم و نظام اسلامی، رابطه متقابل مردم و حکومت، وظایف فقهی مردم در حاکمیت از دیگر موضوعات این همایش است.

مهلت ارسال مقالات پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۴ اعلام شده و مقالات تنها از طریق پایگاه اینترنتی hamayesh.iki.ac.ir قابل ارسال و پیگیری است و همایش نیز زمستان ۹۴ برگزار می‌شود.

هشتمین گردهمایی معاونان تهذیب حوزه علمیه برگزار می‌شود

هشتمین گردهمایی معاونان تهذیب حوزه علمیه در مشهد برگزار می‌شود.

این گردهمایی با هدف آسیب شناسی آسیبهای فضای مجازی همچنین موضوع سکولاریسم به مدت ۲ روز در مشهد برگزار خواهد شد.

در این گردهمایی دو روزه که به صورت فصلی برگزار می‌شود کارگاه‌های مختلفی با موضوعات بیان شده برگزار می‌شود همچنین آخرین وضعیت برنامه‌های معاونت تهذیب و طرح‌های اجرایی آن بررسی خواهد شد.

رونمایی از سه نرم افزار شامل رهنمودهای اخلاقی مقام معظم رهبری و نرم افزار زندگی علامه طباطبایی و آیت الله شاه ابادی از برنامه‌های این گردهمایی است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf1cd0.w6dvyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما